Bohdíkov (Šumpersko) - Provoz na železnici v Bohdíkově se podařilo obnovit už dnes. Vlaky jezdí po trati poškozené páteční nehodou od 13 hodin. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla. Železniční trať byla neprůjezdná v úseku Ruda nad Moravou - Hanušovice, vlaky nahrazovala autobusová doprava.
Bohdíkovem už jezdí vlaky
„Vlaky zde opět začnou jezdit. Jako první tudy sníženou rychlostí 10 kilometrů za hodinu projede osobní vlak, který vyjíždí ve 13:35 z Rudy nad Moravou do Hanušovic,“ řekla mluvčí Českých drah (ČD) Radka Pistoriusová. Podle Hally by se v případě, že bude vše v pořádku, mělo v úseku během příštího týdne opět začít jezdit běžnou traťovou rychlostí 65 kilometrů za hodinu.
SŽDC ještě v sobotu odhadovala, že vlaky Bohdíkovem začnou jezdit až od pondělka. Práce se však podařilo urychlit. „Vše záleželo na odboru životního prostředí v Šumperku, který určoval rozsah naftou kontaminované zeminy. Nakonec bagrování nebylo rozsáhlé, většina nafty totiž odtekla po povrchu do řeky. Práce urychlil i fakt, že blízká mostní konstrukce nebyla poškozena, jen asi o 20 centimetrů vychýlena. Hasiči ji vrátili na ložiska,“ popsal Halla. Již v sobotu se podařilo speciálním jeřábem vyprostit a odtáhnout vykolejenou lokomotivu.
Nehoda se stala v pátek ráno na železničním přejezdu se světelnou výstražnou signalizací, která v době srážky fungovala. Po střetu kamionu s nákladním vlakem vykolejila lokomotiva a z její proražené nádrže uniklo 2 000 litrů nafty. Při nehodě utrpěl těžké zranění spolujezdec řidiče nákladního vozu, ostatní účastníci vyvázli bez zranění.
Škodu na vlaku a nákladním autu odborníci vyčíslili na čtyři miliony korun. Náklady na odtažení lokomotivy, opravu trati i mostní konstrukce se odhadují na dva miliony. Pravděpodobnou příčinu nehody vidí Drážní inspekce v tom, že řidič automobilu nerespektoval výstražné znamení na přejezdu.