Cannes - Ve francouzském Cannes se už popětapadesáté sešli reklamní tvůrci z celého světa. Pro ně renomovaná soutěž par excellence se obešla bez většího zájmu médií. V Česku se o ní zmínilo jen několik odborných časopisů. Ti, kdo v soutěži uspějí, jsou přitom v branži velmi oceňováni. Odvézt si z Cannes cenu je otázkou prestiže, za velký úspěch se považuje už získat nominaci. Českým reklamním agenturám se ale příliš nedaří.
V Cannes se konala „olympiáda“ v reklamě, Češi neuspěli
Jen akreditace na festival přijde na 2000 eur. Do Cannes se letos sjelo téměř deset tisíc delegátů, z Česka dorazilo oficiálně 23 zástupců. Porotci hodnotili 28 284 prací, ty české nezabodovaly. Vloni Češi získali jednoho Bronzového lva a jednu nominaci.
Čeští reklamní tvůrci říkají, že česká reklama je přinejmenším stejně tak dobrá jako ta světová. V Cannes ale vítězily ty reklamy, které byly určené nadnárodním společnostem. Tuzemské agentury soutěžily s reklamami, které byly určeny jen pro drobné klienty.
Kreativní ředitel Ogilvy Group CZ Tomáš Belko říká, že za neúspěchem českých tvůrců stojí také to, že Česko je malý trh. Výkonný ředitel MARK/BBDO Petr Topinka je přesvědčen, že čeští kreativci nejsou vůbec špatní. „Já neříkám, že jsou srovnatelní s těmi nejlepšími na světě, ale kreativita v našich lidech obsažená je. Otázka je, jak se s tím pracuje,“ dodává.
V Cannes získala ocenění reklama na nový model Škody Fabia. Ta ovšem vznikla ve Velké Británii, nikoliv v Česku.