Únos a jeden výstřel změní život sedmi lidem. Od neděle 12. ledna možná i divákům České televize, kteří zhlédnou první část nového napínavého filmu. Ve Stockholmském syndromu čelí David Švehlík, Martin Finger, Zuzana Mauréry či Elizaveta Maximová mezním situacím i vlastnímu svědomí a morálce.
Švehlík, Finger či Mauréry podléhají na ČT Stockholmskému syndromu
„Scenárista Miroslav Sovják dokáže vybudovat příběh, který začíná u souseda na dvorku a postupně se změní v drama s mezinárodním přesahem,“ říká režisér Dan Svátek, který se k televizní tvorbě vrátil po celovečerním snímku Úsměvy smutných mužů.
Stejně jako v tomto snímku obsadil i ve Stockholmském syndromu do hlavní role Davida Švehlíka. Hraje kriminalistu Viktora Mojžíše, jehož dceru napadne pes. Snaha ji ochránit má fatální následky nejen pro majitele agresivního zvířete, ale i pro Viktora.
Do příběhu se zaplete i sousedova dcera, která je nalezena po několika letech pohřešování, ve špatném psychickém i fyzickém stavu. Právě ona trpí vůči svým únoscům stockholmským syndromem. „A oni se bojí, že by mohla případně začít mluvit, proto mají v plánu se jí zbavit,“ naznačuje kreativní producentka Kateřina Ondřejková.
Hlavní hrdinové musejí ustát nejen nebezpečí, ale vyrovnat se i s vlastním svědomím. „Lákala mě nejednoznačnost postav. Nejsou černobílé, nemají jen kladné vlastnosti, myslím, že o to lépe se s nimi všichni dokážeme ztotožnit,“ předpokládá Svátek. „O vině či nevině si rozhoduje divák sám,“ dodává.
Je to jenom „jako“?
Thriller se natáčel v Opavě, Havířově a hlavně v Ostravě. „Snažím se, abychom se neopakovali,“ podotýká k výběru lokací Ondřejková. „Samozřejmě že nemůžeme popřít charakteristické stavby jako radniční věž nebo Dolní oblast Vítkovice, ale mám radost, když se nám podaří ve filmech objevovat nová místa.“
Filmaři se třeba opakovaně vraceli do městské nemocnice, vždy o víkendech, aby příliš nenarušovali provoz. V nemocničním prostředí si maskéři neplánovaně ověřili, že odvedli dobrou práci, protože představitelka unesené dívky Elizaveta Maximová působila velmi přesvědčivě. Opravdu prý vzbuzovala dojem, že ji srazilo auto, jak předepisoval scénář.
„Zvolili jsme zajímavé zabarvení filmu a vizuální stránka spolu s hudbou Norbiho Kovácsze zapříčinila, že děj je velmi napínavý od začátku až do konce,“ doplnil ke snímku Dan Svátek. Viníky sice diváci znají od začátku, ale spoustu tajemství zůstává skryto. Na odhalení v druhém díle si ale musejí počkat do neděle 19. ledna.