Potleskem vestoje odměnilo vyprodané hlediště sólový výkon Philipa Glasse na středečním koncertě. Americký skladatel a muzikant během něj připomněl svoji společnou práci s básníkem Allenem Ginsbergem, ale také skladby inspirované Franzem Kafkou.
Philip Glass vzpomínal v Praze na Ginsberga i Kafku
Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století pochází z rodu židovských exulantů z Litvy. Princip opakujících se motivů, někdy omylem označovaný za miminalismus, vyvedl z koncertních sálů i na filmová plátna. Spíše než označení „miminalistický skladatel“ dává Glass přednost termínu hudba s repetitivními strukturami.
V Praze zahrál v Divadle Archa, publikum stejné scény bylo před dvaceti lety svědkem společného vystoupení Glasse s Ginsbergem, jež bylo jejich posledním setkáním. „Posledních deset let jsme spolu často cestovali. Hodně času věnoval sociálním otázkám a mladým lidem,“ vzpomíná Ginsberg na umělecké přátelství.
Ukázku společné práce jednoho z nejznámějších současných skladatelů a básnické osobnosti beatnické generace předvedl Glass i na posledním pražském koncertě. Ginsbergův hlas zde zněl z archivní nahrávky.
Došlo i na pražského rodáka Franze Kafku, na jehož povídku Proměna se Glass odvolává v díle nazvaném Metamorphosis. Je také autorem skladeb na motivy Kafkových novel Proces nebo V kárném táboře.