Nouze naučila filharmonika nejen housti. Stal se i kameramanem

Koncertní mistr České filharmonie si přivydělává jako kameraman (zdroj: ČT24)

S nemožností věnovat se své profesi kvůli protikoranovirovým opatřením se umělci snaží vypořádat různými způsoby. Například koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička ke hře na housle přidal i práci s kamerou. Aby mohl posluchačům hudbu zprostředkovat alespoň on-line, naučil se filmovat.

„Když člověk natáčí cédéčko, sám má zvukovou představu, jak by nástroj měl znít. To je velké plus. Jako výkonný umělec můžu lidem, kteří potřebují obraz i zvuk dohromady, nabídnout zkušenost, že přesně vím, co by chtěli,“ podotýká k propojení svých dvou profesí houslista. Nová práce ho prý také nutí víc cvičit a připravovat nové skladby. 

Jako kameraman používá jiné jméno – z Vodičky se stal Wassermann. Připravoval například on-line adventní kalendář, který festival Struny dětem nabídnul jako náhradu za zrušený ročník. „Natáčel to s vervou a entuziasmem,“ ocenila jedna z účinkujících, skladatelka a pianistka Beata Hlavenková. 

Úspěch s videy má i jako interpret. „S (klavíristou) Miroslavem Sekerou jsme natočili Bazziniho Rej skřítků. Video převzalo BBC a během tří dnů ho vidělo přes sto tisíc lidí,“ upozornil například. 

Novoroční koncert v přímém přenosu

Se svým domovským orchestrem zahraje už v pátek večer na novoročním koncertě České filharmonie. Výběr z děl českých skladatelů ale zazní jen před prázdným sálem pražského Rudolfina, odkud ho v přímém přenosu odvysílá ČT art