V roce 2017 nedošlo k žádné havárii komerčních osobních proudových letadel. Šlo tak o rok, kdy bylo létání bezpečnější než kdy dřív. Pětiletý průměr podle agentury pro bezpečnost civilního letectví ASN čítá průměrně 17 havárií, při kterých zemře 495 osob.
V roce 2017 se létalo bezpečněji než kdy dříve
Nehody postihly v loňském roce nákladní letouny nebo menší vrtulová osobní letadla. Jedna z posledních nehod velkého osobního letounu se stala v listopadu 2016, poté, co letadlu došlo palivo. V troskách zahynulo 71 ze 77 osob na palubě, včetně členů brazilského fotbalového týmu Chapecoense.
O Vánocích 2016 se pak poblíž ruského Soči zřítilo letadlo s Alexandrovci. Katastrofu nikdo z 92 lidí na palubě nepřežil.
V roce 2016 se letecky přepravovalo 3,7 miliardy osob, což je podle Mezinárodní organizace pro civilní letectví třikrát více než před 25 lety. Leteckých nehod přitom od roku 1992 stále ubývá, jak díky novým technologiím, tak i díky výcviku pilotů a celosvětovým předpisům.
Celosvětově zaznamenala agentura pro bezpečnost civilního letectví ASN 24 fatálních nehod, při kterých zemřelo 230 lidí. Číslo podle CNN zahrnuje civilní letadla, vojenské letouny i komerční lety. I tak vykazoval rok 2017 podle slov Harro Rantera, výkonného ředitel ASN, „nejnižší nehodovost v moderní letecké historii“. V roce 2016 zaznamenala ASN 16 nehod, při kterých zemřelo 303 osob.
Nejtragičtější nehoda komerčního letu se stala v lednu 2017, kdy nákladní Boeing 747 havaroval v Kyrgyzstánu. Nehoda vzala život čtyřem členům posádky a zabila také 35 osob na zemi. Ve vojenských letounech pak zahynulo podle ASN kolem 74 % ze zmíněných 230 osob.
Americké aerolinky jinak vykazují poměrně vysokou bezpečnost – hlavní aerolinie nepostihla žádná fatální nehoda od roku 2001. Od roku 2009 podle CNN nedošlo na palubách amerických dopravců k žádnému úmrtí – naposledy k němu došlo, když Colgan Air 3407 havaroval v americkém Buffalu. Při nehodě zemřelo 49 osob na palubě a jeden člověk na zemi.