Statisíce vozů německých automobilek musí v Evropě do servisu

Automobilky Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes svolávají v Evropě do servisů 630 tisíc svých vozů. Důvodem jsou úpravy softwaru pro regulaci emisí u naftových motorů. Oznámil to na tiskové konferenci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Ministr dopravy konstatoval, že žádný z testovaných modelů není vybaven podobným softwarem jako automobily, kterých se skandál Volkswagenu týká. Podobné opatření jako německé společnosti slíbili i další zahraniční výrobci, například francouzský Renault.

„Některé vozy byly vybaveny technologií vypínající při určitých teplotách systém čištění emisí, a to za účelem ochrany motoru,“ řekl ministr na tiskové konferenci. Tomu odpovídají i problémy u vozů Mercedes. Úprava emisí by v těchto autech měla být hlavně v momentech, kdy teplota klesne pod 10 stupňů Celsia. V tu chvíli měly motory vypouštět o 65 procent emisí více.

Technologie sice není nezákonná, byly zde ale pochybnosti. „Automobilky i kvůli tomu souhlasily s dobrovolným svoláním automobilů,“ doplnil Dobrindt.

Francouzské úřady nadále vyšetřují

Podle informací agentury Reuters je svolávací akce výsledkem vyšetřování v Německu, které tamní úřad pro motorová vozidla vedl. Svolávány nejsou pouze automobily koncernu Volkswagen, ale i Opel a Mercedes. Všechny tři automobilky se dostaly do problémů i u francouzských úřadů. Tam vyšetřování ještě není u konce.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
17. 12. 2025Aktualizováno17. 12. 2025

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
17. 12. 2025

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
17. 12. 2025

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025
Načítání...