Regionální ředitel Bentley o podnikání s luxusními vozy

Praha - Trh s luxusním zbožím je i v současné ekonomické situaci na vzestupu, potvrzují to i prodeje luxusních aut. Poptávka po drahých vozech zůstává silná i ve střední Evropě, naopak na jihu se už hospodářská krize projevila. Tahounem ale pořád zůstává Čína. Britská značka Bentley má v České republice ve své třídě skoro čtvrtinový podíl trhu. Situaci segmentu poodhalil regionální ředitel Bentley pro Evropu Guillaum Chabin.

Guillaum Chabin nastínil, jaký je byznys podnikání s luxusními vozy. Není to nic lehkého, zachování exkluzivity a splnění očekávání zákazníků je oříšek. S ředitelem si povídala Radka Hlisnikovská.

Trh luxusních výrobků se smršťuje

„V řadě zemí Evropy, hlavně v té jižní části, cítíme určitou neochotu zákazníků. Trh globálně, ale i v našem segmentu, se dost rychle smrskává. Na druhou stranu to nemá zatím vliv na střední Evropu, na Německo, ani na Skandinávii, takže o tom, jak to bude dál, máme smíšené dojmy.“

Kolik bentley se prodá letos v ČR?

„Upřímně, Česká republika není zrovna největší trh v Evropě, nicméně v letošním roce čekáme asi třicet nových zákazníků. Už v minulých letech to bylo v průměru dvacet až pětadvacet aut ročně, nejslabší to bylo pochopitelně v roce 2009. Všimli jsme si, že v České republice většinou zákazník pořizuje auto s plnou výbavou, kterou si navrhnou sami.“

Rizika obchodování s Čínou

V Číně teď vidíme velikou příležitost. Je to vlastně poprvé, co tam máme vůbec největší počet prodaných aut ze všech zemí. V roce 2011 jsme tam prodali sedmnáct set, za letošních prvních pět měsíců jsme prodali zase o šedesát sedm procent víc aut, takže ten trend zatím pokračuje. Nicméně to ekonomické klima se v Číně opravdu mění, a do budoucna by nás to ovlivnit mohlo.

Jihoamerický trh láká

„Toho rychlého vývoje v jihoamerických zemích jsme si všimli. Ale v tuhle chvíli je tamní trh pro taková auta pořád hodně omezený, a to je hlavně kvůli dovozní dani, která v těch státech je - a v poptávce se to hodně odráží. My se tam teď tedy na žádný velký boom nechystáme, alespoň prozatím. Ale jsou země, které sledujeme trochu více, a to je třeba Brazílie nebo Chile. V Brazílii jsme loni prodali asi čtyřicet aut. To je docela omezené číslo vzhledem k tomu, jak velká je to země i ekonomika.“

„Loni jsme prodali sedm tisíc aut, a v celém trhu s automobily je to spíš taková kapka v moři. Ale pořád si zachováváme exkluzivitu. Nechceme přejít do nižšího nebo vůbec jiného segmentu, snad s výjimkou segmentu SUV.“

4 minuty
Rozhovor s Guillaumem Chabinem
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Šest zemí včetně Česka vyzývá EU k zachování hybridních aut po roce 2035

Představitelé Itálie, České republiky, Slovenska, Polska, Maďarska a Bulharska vyzývají Evropskou unii, aby od roku 2035 nezakazovala hybridní automobily. Požadují rovněž zařazení biopaliv mezi paliva s nulovými emisemi. Informovala o tom v pátek agentura ANSA s odvoláním na dopis, který podle ní podepsal mimo jiné český premiér v demisi Petr Fiala (ODS).
5. 12. 2025

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
5. 12. 2025

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025
Načítání...