Obchodní zástupci U:fonu používají klamavé praktiky, tvrdí ČTÚ

Praha – Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zahájil správní řízení se společností Air Telecom. Podezřívá její obchodníky, že při podomním prodeji služeb mobilní sítě U:fon používají klamavé praktiky. Lidé si údajně stěžují, že se často vydávají za pracovníky původního poskytovatele služeb a nabízí k podpisu nové smlouvy. Mají se přitom zaměřovat hlavně na seniory. Air Telecom však podezření z nekalého prodeje odmítá.

Obchodní zástupci Air Telecom prý vystupují tak, aby navodili dojem, že jde pouze o změnu stávající služby a nikoliv o podpis nové smlouvy s jiným poskytovatelem. „V důsledku takového nekalého jednání pak musí poškození spotřebitelé hradit finanční závazky vyplývající jak ze smlouvy stávající, tak ze smlouvy nové, nekale uzavřené,“ vysvětlil mluvčí úřadu František Malina.

„Rozhodně se nejedná o nekalý prodej, veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány, a to ve chvíli, kdy náš obchodní zástupce se zákazníkem sepisuje smlouvu. Zákazník je znovu telefonicky plně obeznámen s tím, že se jedná o nového poskytovatele služeb, zároveň pokud má závazky jiného poskytovatele, tak se s ním rovnou sepisuje výpověď, která se zasílá poskytovateli,“ komentoval podezření ČTÚ mediální zástupce Air Telecomu Aleš Kacl.

Kacl zároveň poukázal na to, že ze stovek tisíc nejrůznějších stížností spotřebitelů vybral ČTÚ pouze několik z těch, které se týkají operátora U:fon. Statisíce ostatních na tři dominantní operátory nechává úřad podle Kacla bez mediálního povšimnutí.

Ptejte se, jakou společnost zastupuje

Úřad doporučil spotřebitelům, aby při návštěvě obchodníka požadovali prokázání jeho totožnosti a informaci, za jakého poskytovatele služeb vystupuje. V případě jakýchkoli pochybností ČTÚ spotřebitelům současně doporučuje obrátit se okamžitě na zákaznickou linku poskytovatele, pro kterého obchodní zástupce podle svého vyjádření pracuje, a ověřit si, zda jsou podávané informace pravdivé.

Telefonování
Zdroj: Wavebreak Media LTD/ČTK/WAVEBREAK

Navíc podle ČTÚ platí, že všechny návštěvy týkající se kontroly nebo výměny stávajících telekomunikačních zařízení musí být dopředu ohlášené. „Neohlášená návštěva obchodního zástupce pod touto záminkou by proto měla být pro spotřebitele prvním varovným signálem o tom, že mu mohou být nabízeny služby nekalým způsobem a měla by vést k jeho zvýšené opatrnosti,“ doplnil Malina.

Načítání...