Hradec Králové - Zelináři z Královéhradecka vsázejí na přímý prodej. Chtějí totiž lidi svojí kampaní přesvědčit, aby nenakupovali v hypermarketech, ale u nich. Rovněž chtějí vyzdvihnout jedno ekologické hledisko. Když si budou lidé kupovat zeleninu u zemědělců z okolí, ubude podle nich kamionů na silnicích. Teď na podzim si jako lákadlo vybrali krouhané zelí, které velké obchodní řetězce prakticky nenabízejí.
Královéhradečtí zemědělci chtějí podpořit přímý prodej zeleniny
Na statku zemědělce Davida Smetany si v těchto dnech na nezájem zákazníků stěžovat nemůžou. Na místní krouhané zelí, prodávané takzvaně ze dvora, lidé stojí ve frontě. „Koupím si zelí, které potřebuji, a sám si ho nakládám dle svého vkusu,“ řekl zákazník Vladislav Mach. Zemědělec Smetana vysvětlil, že jeho prodejní strategií je vynechat supermarket a nabídnout zboží konečnému spotřebiteli. Chce tak zachovat přímou komunikaci se svými zákazníky.
Václav Hak z královéhradeckých Plotišť naopak většinu zboží dodává zpracovatelům a velkoodběratelům, podíl přímého prodeje drobnějším zákazníkům ale i tady rok od roku mírně roste. „Zákazníků nám přibývá, ale samozřejmě bychom si přáli, aby ten zájem byl ještě větší,“ vyjádřil se Hak.
Zemědělci shodně říkají, že cenou lze velkým obchodním řetězcům konkurovat jen těžko. Na co chtějí zákazníka nalákat, to je kvalita a čerstvé zboží.