Brno - V brněnském pivovaru Starobrno hodlá společnost Heineken postavit novou stáčecí linku a zvýšit produkci o téměř polovinu na 1,7 milionu hektolitrů za rok. Linka by měla být naistalována v březnu a hotova má být v květnu. Stávající kapacita pivovaru Starobrno činí 1,15 milionu hektolitrů za rok. Jako důvod instalace nové linky firma v oznámení uvedla udržení konkurenceschopnosti a posílení pozice na trhu s pivem.
Dodávku linky má zprostředkovat německá firma KHS. Má být zaměřena na stáčení piva do plastových PET lahví. Počet zaměstnanců brněnského pivovaru po spuštění linky do provozu stoupne o deset na 96.
Heineken odhaduje, že loni prodal přes 15 milionů plastových láhví s pivem, což je zhruba třetina ve srovnání s počtem prodaných piv v klasickém skleněném balení. Větší zájem o pivo v plastových lahvích čeká firma i letos. Heineken přitom začal pivo stáčet do plastových PET lahví a prodávat až loni, čísla o prodejích považuje proto za úspěch.
Vyšší zájem o piva v PET lahvích
Stále vyšší zájem o pivo v plastových lahvích dokládá i průzkum společnosti Nielsen, podle něhož loni od května do října pětinásobně vzrostl prodej piva baleného v PET lahvích.
V České republice patří Heinekenu pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice, který od Nového roku změnil obchodní název firmy na Heineken Česká republika. Předloni se Heineken navíc dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno. Patřily do ní i zrušené pivovary Louny a Kutná Hora.
V současnosti je Heineken trojkou českého trhu s podílem zhruba 12 procent. Jeho zdejší pivovary předloni vyrobily 2,8 milionu hektolitrů piva.






