Brno - V brněnském pivovaru Starobrno hodlá společnost Heineken postavit novou stáčecí linku a zvýšit produkci o téměř polovinu na 1,7 milionu hektolitrů za rok. Linka by měla být naistalována v březnu a hotova má být v květnu. Stávající kapacita pivovaru Starobrno činí 1,15 milionu hektolitrů za rok. Jako důvod instalace nové linky firma v oznámení uvedla udržení konkurenceschopnosti a posílení pozice na trhu s pivem.
Heineken postaví v Brně novou stáčecí linku
Dodávku linky má zprostředkovat německá firma KHS. Má být zaměřena na stáčení piva do plastových PET lahví. Počet zaměstnanců brněnského pivovaru po spuštění linky do provozu stoupne o deset na 96.
Heineken odhaduje, že loni prodal přes 15 milionů plastových láhví s pivem, což je zhruba třetina ve srovnání s počtem prodaných piv v klasickém skleněném balení. Větší zájem o pivo v plastových lahvích čeká firma i letos. Heineken přitom začal pivo stáčet do plastových PET lahví a prodávat až loni, čísla o prodejích považuje proto za úspěch.
Vyšší zájem o piva v PET lahvích
Stále vyšší zájem o pivo v plastových lahvích dokládá i průzkum společnosti Nielsen, podle něhož loni od května do října pětinásobně vzrostl prodej piva baleného v PET lahvích.
V České republice patří Heinekenu pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice, který od Nového roku změnil obchodní název firmy na Heineken Česká republika. Předloni se Heineken navíc dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno. Patřily do ní i zrušené pivovary Louny a Kutná Hora.
V současnosti je Heineken trojkou českého trhu s podílem zhruba 12 procent. Jeho zdejší pivovary předloni vyrobily 2,8 milionu hektolitrů piva.