Praha - Vyhledávač Google se chce stát jedničkou na českém trhu. Z první pozice v oblíbenosti mezi zákazníky chce vytlačit český Seznam. Proto se Google rozhodl posílit spektrum služeb poskytovaných v češtině. Za poslední rok jich spustil celkem jedenáct. Oslabit pozici Seznamu se mu ale zatím nepodařilo.
Google útočí na Seznam
Aby se Google Čechům zavděčil, snaží se nabízet více relevantních odkazů pro uživatele z Česka. Provozovatelé portálu se v poslední době zaměřují stále více na správné využití české gramatiky. Viceprezident pro vývoj Google Douglas Merrilla k této strategii společnosti dodává: „Musíme dát uživatele na první místo. Všechno potom bude následovat. Sestavili jsme tým, který se snaží pochopit místní kulturu. Zlepšili jsme porozumění gramatiky, pravopisu, a pokud například zapomenete diakritické znaménko, tak my ho tam doplníme. Doufáme, že když budeme přidávat více těchto elementů, tak to přinese více uživatelů.“
V budoucnosti chce Google usnadnit také vyhledávání na zahraničních stránkách. „Gooole byl založen s cílem umožnit vyhledávání všech informací na celém světě, to bude mise, která bude platná následující stovky let. My se na tom snažíme pracovat a chceme umožnit, aby anglický mluvčí mohl hledat v českém obsahu a naopak, což je ta univerzální dostupnost,“ zdůraznil v rozhovoru pro ČT24 Merrilla. Univerzalitu vyhledávače má posílit také větší využití automatického překladu. Český text by si tak snadno mohli přečíst také obyvatelé Číny nebo arabští mluvčí.
V celosvětovém měřítku chce společnost usnadnit především vyhledávání pomocí mobilního telefonu. Uživatelé by například měli mít v budoucnosti možnost používat k získávání informací pouze svůj hlas.