Praha - Starší generace se pro české obchodníky stává v poslední době stále atraktivnější cílovou skupinou. Firmy se přizpůsobují požadavkům a zájmům českých seniorů a vydělávají. Dokládá to i zájem vystavovatelů na 4. ročníku speciálního veletrhu For seniors. Čeští důchodci utrácejí víc za dovolené a už ani moderní technologie pro ně nejsou tabu.
Čeští senioři utrácejí více než dřív
Nabídka produktů zaměřených na aktivní život seniorů, jako jsou lázeňské pobyty nebo zájezdy, roste. Velkým lákadlem jsou pomůcky usnadňující pohyb nebo už tradiční potravinové doplňky. Začínají proto vznikat firmy, které se specializují výhradně na důchodce.
Doba, kdy čeští důchodci obraceli každou korunu, je podle odborníků pryč. Starší generace má dnes v některých případech větší finanční možnosti než dřív. Na pobyty do zahraničí jezdí stále více seniorů, podobně jako v západní Evropě. Nejvíc se českým důchodcům líbí v Řecku, Turecku a Chorvatsku.
Starší generace se podle nejnovějších průzkumů taky přestává bát moderní informační technologie. Mobily a počítače začínají patřit k běžnému vybavení jejich domácností. Dokazuje to i stoupající zájem o počítačové kurzy určené výhradně pro seniory.