Praha – Podnikatel Václav Fischer vyhrál u Vrchního soudu v Praze spor o vlastnictví dvou letadel Boeing 737, které konkurzní správce společnosti Charter Air (bývalý Fischer Air) prodal v dražbě. Podle soudu letadla do konkurzní podstaty nepatřila. Verdikt Fischerovi otevírá cestu ve sporu s Českem, ve kterém stát žaluje o část ušlého zisku ve výši 334 milionů korun, píše dnešní Mladá fronta DNES.
Boeingy patří podle soudu Fischerovi, teď žaluje stát o miliony
Sedm let zaměstnával Václav Fischer české soudy spory se správcem konkurzní podstaty nebo státem. Teď se v jednom ze zásadních sporů o svá bývalá letadla přiblížil k vítězství. Vrchní soud v Praze potvrdil, že letadla patřila leasingové společnosti AMF, kterou Fischer spoluvlastnil.
Výhra u Vrchního soudu Fischerovi pomůže v dalším sporu, který s Českem vede. V něm žaluje stát o 334 milionů korun za ušlý zisk, kdy letadla nebyla používána, protože byla protiprávně součástí konkurzu. Od státu chce peníze za snížení hodnoty letadel i ušlý zisk na leasingových splátkách. Případ teď řeší Nejvyšší soud ČR.
Čí letadla vlastně byla?
Fischer založil v roce 1996 společnost Fischer Air, aby vozila klienty jeho cestovní kanceláře na dovolenou. V roce 2003 vyplynuly na povrch finanční potíže Fischerových firem a novým majitelem se stala společnost K&K Capital Group miliardáře Karla Komárka. Následovala série sporů o značku Fischer. V roce 2005 se Komárek rozhodl letecký byznys kvůli ztrátovosti ukončit a někdejší Fischer Air, přejmenovaný na Charter Air, skončil v roce 2006 v konkurzu, kam byly zařazeny i Fischerovy boeingy. Ty naposledy vzlétly v roce 2005. Celou dobu přitom byla letadla v oficiálním rejstříku na Úřadu pro civilní letectví vedená jako majetek německé leasingové firmy Aircraftleasing Meier und Fischer (AMF), kterou Fischer ze tří čtvrtin vlastnil.
V roce 2010 se obě strany dohodly na prodeji letadel a rozhodnutí o tom, kdo si nechá výtěžek z prodeje, nechaly na pozdější dobu. Boeingy ale mezitím výrazně ztratily na hodnotě a oba stroje nakonec skončily za dva miliony dolarů v Nigérii. Pořizovací cena přitom byla 70 milionů dolarů.
Jak šel čas s Václavem Fischerem
- 1978 – emigroval do SRN
- 1980 – založil v Hamburku cestovní kancelář Fischer Reisen
- 1990 – založil pobočku v Praze
- 1995 – prodal Fischer Reisen v Německu a začal své aktivity koncentrovat do Prahy
- 1997 – založil leteckou společnost Fischer Air
- 2003 – na Václava Fischera, Fischer Air i CK Fischer vyhlášena exekuce
- 2004 – jako zachránce přichází Komárek. Ten firmu ovládl, část nechal zkrachovat a Fischer se s ním řadu let soudil
- 2009 – zkrachovala Tomi Tour, jíž Fischer propůjčil tvář i své rady
- 2005–2014 – Fischer se soudí, zejména o letadla zkrachovalé Fischer Air. Dělá si na ně nárok přes leasingovou firmu AMF. V této věci žaluje i český stát.
Zdroj: MF Dnes
Fischer se z Německa pokouší o velký comeback
Kdysi nejoblíbenější politik a podnikatel, který naučil Čechy létat, se teď pokouší o velký návrat. Pod značkou Fischer Reisen začal v Německu opět organizovat dovolené u moře. Jeho letadla odlétají z německých a rakouských letišť, ovšem Fischer počítá i s klienty z Česka. Podle svých slov nechce v tuzemsku nabízet zájezdy přímo, důvodem je i to, že mu to neumožňuje smlouva s Karlem Komárkem.