Praha - Bezplatné volání do všech tuzemských sítí začala nabízet svým uživatelům mobilních telefonů i pevných linek telekomunikační firma Telefónica O2. Zástupci společnosti na dnešní tiskové konferenci uvedli, že hovory v rámci služby pod názvem Platí to Kvído, které budou o délce maximálně jedné minuty, chce firma hradit příjmy z reklamy ve formě hlasových spotů. Ty bude muset uživatel vyslechnout před každým voláním.
Bezplatné volání s reklamou začala nabízet Telefónica O2
Uživatelé budou moci uskutečnit deset hovorů týdně. Pokud se však zaregistrují a sdělí o sobě některá data, množství hovorů se zdvojnásobí. Pokud pak budou chtít telefonovat, stačí vytočit číslo 829829829, vyslechnout krátkou ohlášku, zadat číslo volaného a po vyslechnutí dvacetivteřinové reklamy volat. Po 45 vteřinách hovoru operátor uživatele upozorní, že se hovor chýlí ke konci.
Podle ředitelky pro informační a reklamní služby Jany Vyhlídalové chce O2 novým reklamním formátem nabídnout inzerentům přesnější zacílení reklamy. Budou moci využívat například údaje o věku, pohlaví nebo bydlišti uživatelů. „Díky vhodnému zacílení je možné oslovit velkou skupinu potenciálních zákazníků za mnohem výhodnější cenu, než tomu je u klasických reklamních kanálů,“ dodala Vyhlídalová.
Volat však nebude možné z telefonních budek a na linky s vyšším tarifem. Službu zatím také nebudou moci využít zákazníci jiných operátorů. Firma provozuje dva miliony pevných linek a 5,2 milionu mobilních telefonů.
Podobnou službu na českém trhu zatím nikdo nenabídl. V zahraničí podobný formát využívají například britský BLYK, nebo Virgin Mobile a Jingle Networks v USA.