Praha - Vyšehradským tunelem projede za běžného provozu dvacet tisíc aut denně. Dispečink pražského dopravního podniku během prvního dne uzavření tunelu překvapivě zaznamenal menší počet aut, než je běžné. Desítky tisíc cestujících, kteří tady při běžném provozu využívají městskou hromadnou dopravu, musí ode dneška jezdit náhradními autobusy, nebo se dopravovat po vodě.
Uzavření Vyšehradského tunelu nepřineslo kolaps
Nejhorší dopravní situace byla dnes mezi osmou a desátou ráno, kdy se na objížďkách tvořily kolony. „Na objízdných trasách byla doprava na stupni tři až čtyři,“ informoval mluvčí Ústředního autoklubu Pavel Kuchálik.
Tramvaje nyní jezdí jen ve smyčce mezi Podolskou vodárnou a zastávkou Modřany, náhradní trasu zajišťují autobusy. Několik posílených linek začíná v Modřanech a jedou na Kačerov a Smíchov. Zvláštní linka je zavedena i na stanici Budějovická.
Dnes v pět hodin ráno začaly v rámci MHD jezdit první parníky a cestující je využívali bez větších stížností. „Nedovedu si to představit, když bude pršet, ale jinak je to bezvadný,“ říká jedna z cestujících. Hodně lidí prošlo tunelem pěšky, nebo jelo na kole.
Problémy můžou přijít později
Uzavřený tunel by mohl zkomplikovat práci například lékařům v porodnici v Podolí. Magistrát je navíc, podle ředitele ústavu, o rekonstrukci informoval pozdě. „My jsme oficiální informace dostali faxem v pátek ve tři odpoledne. Jinak jsme měli zprávy takovou tichou cestou. Ale samozřejmě to v nás vyvolává obavy,“ vysvětluje ředitel podolského Ústavu péče pro matku a dítě Jaroslav Feyereisl.
Oprava tunelu byla ovšem nutná. Celková rekonstrukce proběhla naposledy před šedesáti lety. Dělníci stejně jako tehdy vymění koleje, plynovod a vodovod. „Dojde i k omývání tunelu a sanaci celé skály, takže to bude mít lepší údržnost a bude to dobře vypadat,“ vysvětluje Petr Blažek, dopravní ředitel pražského dopravního podniku.
Do nového zrekonstruovaného tunelu by se měla doprava vrátit za měsíc. První auta tudy projedou prvního prosince.