Malé základní školy se stále častěji potýkají s technickými nedostatky při on-line výuce, většinou kvůli pomalému internetovému připojení. V některých rodinách navíc internet chybí úplně. Výjimkou nejsou ani případy, že se děti musí dělit o jeden počítač. Učitelé si zase stěžují, že posílání úkolů e-mailem je neefektivní.
Některé děti nemají dostatečné připojení k internetu, výuka na dálku je pro ně složitější
Třída v základní škole ve Staňkově na Domažlicku během výuky vypadá prázdně, v místnosti sedí pouze učitelka. Látku probírá s ostatními přes počítač obvyklých pětačtyřicet minut. Bez problémů se to ale neobejde.
Kdo má pomalé internetové připojení, může úkol poslat e-mailem. O to se škola zpočátku snažila u většiny žáků. „Nahrnuly se mi desítky, možná stovky e-mailů a pracovala jsem na tom patnáct hodin denně, takže to bylo nemyslitelné,“ vysvětlila učitelka Miriam Augustinová, proč korespondence přes e-maily selhala.
Do školy ve Staňkově chodí asi 460 žáků. Bez možnosti připojení na on-line výuku je asi deset procent z nich. Ředitelka školy Jitka Suchá řekla, že rodiče, kteří nemají možnost zajistit dětem internet, si chodí pro vytištěné listy do školy.
Nová aplikace přinesla potíže
Věra Dvořáková z Myslovic na Klatovsku se s dcerou učí každý den. I ona při on-line výuce narazila na technické problémy. Konkrétně když systém Bakaláři, který rodiče znali, protože slouží i jako žákovská knížka, nahradila nová aplikace.
„Dcera se v ní úplně neorientovala, navíc jsme zjistili, že v tabletu jde hodně pomalu, takže měla zpoždění s odevzdáváním úkolů,“ postěžovala si.
Problémy s on-line výukou by podle ředitelů škol mohl alespoň částečně vyřešit návrat dětí z prvního stupně zpátky do lavic. To by se mohlo stát 25. května.