Na inauguraci Petra Pavla se budou podílet všechny odbory Pražského hradu. Na společné schůzce se na tom dohodli tři kancléři – Vratislav Mynář z Hradu, Jana Vohralíková ze Senátu a Martin Plíšek z Poslanecké sněmovny. Slavnostní akt se uskuteční 9. března ve Vladislavském sále. Vratislav Mynář se s budoucí kancléřkou Petra Pavla Janou Vohralíkovou dohodl i na podmínkách předání prezidentské kanceláře.
Inauguraci Petra Pavla bude organizovat Mynář, nastupující kancléřka se chystá převzít otěže
Z asi čtyřicetiminutového jednání vyplynulo, že uvedení nového prezidenta do úřadu bude mít na starost současný kancléř Mynář. Ten slíbil, že Pavlovi budou všechny složky a odbory hradní struktury plně k dispozici.
Vladislavský sál, kde zvolený prezident projde uvedením do funkce, by mohlo 9. března zaplnit více než 800 hostů. Podle Vohralíkové, která povede Pavlovu kancelář, bude následovat přípitek, kde je kapacita vyšší, až tři tisíce lidí.
Veřejnost bude mít možnost obřad sledovat v bezprostřední blízkosti, na třetím nádvoří se bude promítat na velkoformátových obrazovkách. Organizátoři ještě ale musí vyřešit, jak zajistit bezpečnost pro důležité hosty, když bude dav tak blízko. Ve hře je také možnost, že by lidé sledovali ceremoniál na Hradčanském náměstí, podobně jako tomu bylo u Miloše Zemana.
Designovaná kancléřka se chystá přebrat pozici
Mynář s Vohralíkovou se sešli také kvůli předání prezidentské kanceláře a její agendy. Ona i zvolený prezident řekli, že chtějí prošetřit kroky předchozích zaměstnanců Hradu. „Požádala jsem o seznam lidí, kteří mají smlouvy na dobu určitou s tím, že končí s mandátem prezidenta. Jaké jsou jejich pozice, jaká jsou jejich jména. A seznam lidí, kteří mají smlouvu na dobu určitou a s jakým přesahem,“ popsala Vohralíková své kroky.
Podle Pavla potřebuje seznam zaměstnanců k tomu, aby mohli sestavit vlastní osazení kanceláře. Kdyby se nový prezident společně s novou kancléřkou rozhodli změnit její organizační strukturu, někteří lidé by mohli přijít o práci. To se ale týká jen asi pětiny ze stovky hradních úředníků.