D1 u Meziříčí čeká v noci série uzavírek, postihnou jen jednu křižovatku

UDÁLOSTI: Kvůli stavbě mostu bude v noci částečně uzavřená dálnice D1 (zdroj: ČT24)

Neobvyklá uzavírka zdrží v noci některé řidiče, kteří pojedou po dálnici D1 nedaleko Velkého Meziříčí. Kvůli osazení šesti nosníků nového mostu bude dálnice během noci sedmkrát krátkodobě uzavřena. Žádná objízdná trasa není vyhlášená. V jednom směru budou řidiči objíždět uzavírku přes mimoúrovňovou křižovatku, v opačném směru si krátkodobé uzavírky přímo na dálnici odstojí.

Noční uzavírky postihnou dálnici D1 na 153. kilometru, tedy na místě mimoúrovňové křižovatky Lhotka. „Pro uzavírku byla vybrána noc na pondělí z důvodu malé intenzity dopravy,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Omezení nepotrvá celou noc, silničáři naplánovali sedm krátkodobých uzavírek, vždy zhruba na čtvrt hodiny až dvacet minut.

Objízdnou trasu vyhlásili silničáři pouze ve směru na Prahu. Povede přímo po mimoúrovňové křižovatce, řidiči tedy sjedou a hned zase najedou. V opačném směru však budou muset před uzavírkou zastavit a počkat, než pokládání nosníku skončí. S orientací budou řidičům pomáhat policisté. První uzavírka začne po 23:00, práce na stavbě mostu nad dálnicí by měly skončit před 6:00.

Mohutný finiš před zimou. Práce na D1 probíhají i v noci

Úsek Velké Meziříčí – Lhotka je jedním ze šesti úseků dálnice D1, které v současnosti procházejí modernizací. Práce na všech ukončí nejpozději první sníh, ale na dvou z nich by to měl být konec definitivní. 

Aby byly skutečně hotové před zimou, pracuje na nich teď finišér i v noci.  Pohybuje se rychlostí zhruba kilometr za den, stavbaři musí pečlivě plánovat, aby na místě vždy byl potřebný materiál. „Za hodinu spotřebujeme 120 kubíků podkladového betonu a 60 kubíků vrchního,“ vyčíslil pracovník stavební firmy.

Noční práce probíhají na D1 i na dalších místech. Nedaleko jednoho z finišérů v současnosti probíhá oprava povrchu na jednom ze starých úseků, aby vydržel, než i na něm začne modernizace. Vyřezávání vydroleného betonu a zalévání děr asfaltem si žádá uzavření jednoho jízdního pruhu. To by ve dne způsobilo velké dopravní potíže. I proto začalo ministerstvo dopravy noční práce objednávat častěji.