České dráhy výrazně propouštějí. Na začátku roku měly kolem 14,5 tisíce pracovníků. Zatím jich odešlo už 450 a další zřejmě budou následovat. Firma totiž ohlásila úřadu práce hromadné propouštění. Redukovaly se hlavně počty řídicích pracovníků. Dopravce chce díky tomu ušetřit a být konkurenceschopný v tendrech na dotované spoje.
České dráhy začaly ve velkém propouštět, už odešlo 450 zaměstnanců
Od prvního července České dráhy výrazně zredukovaly své stavy. Zanikla hlavně úřednická místa, zatím jich bylo 450. „Jedna část množiny byl střední management, u vrcholového zanikly i pozice ředitelů. Okolo 250 lidí bylo propuštěných proto, že jsme pro ně kvůli reorganizaci neměli práci,“ vysvětluje generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.
Velmi často přicházeli o místo lidé, kteří už dosáhli důchodového věku. S některými z nich Česká televize mluvila, promluvit na kameru ale nechtěli. Mimo jiné kvůli tomu, že uvnitř firmy byla nadbytečnost spojována s neschopností nebo nízkou výkonností.
V interním videu pro zaměstnance z tohoto dubna o propouštění informoval generální ředitel tak, že hrát v práci Solitaire už nepůjde. Změny mají zastavit ztrátu tržního podílu Českých drah. Ministerstvo totiž plánuje vypsat další tendry na dotované rychlíkové spoje. Státní firma v nich v posledních letech obhájila jen několik linek.
„Tendry běží průběžně, na tom se nic nemění. Nikdo nebude ani zvýhodněn, ani znevýhodněn,“ komentoval ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Dráhy se chtějí přizpůsobit i jinak, do kalkulace ceny už nechtějí počítat tak velké počty záložní techniky a personálu. Jestli minimum, které ministerstvo vyžaduje, bude stačit, není jasné. Třeba konkurenční RegioJet teď v červenci musel právě kvůli nedostatku lidí několik spojů na dotované lince z Bohumína do Brna zrušit.