TÉMA

Thomas Schäfer

Rozhodnutí o gigafactory se odkládá. Kvůli krizi není třeba spěchat, míní Volkswagen

Automobilový koncern Volkswagen odkládá rozhodnutí o tom, kde ve východní Evropě postaví továrnu na baterie do elektroaut. Koncern v prohlášení, které poskytl mluvčí automobilky Škoda Auto Pavel Jína, mimo jiné uvádí, že vzhledem k současné energetické krizi není třeba jednat okamžitě. Původně se očekávalo, že Volkswagen výběr místa pro továrnu oznámí v pátek 16. prosince. O projekt takzvané gigafactory až za 120 miliard korun se uchází i Česká republika, která Volkswagenu nabízí pro výstavbu letiště v Líních u Plzně.
8. 12. 2022Aktualizováno8. 12. 2022|

Škodu Auto bude řídit Klaus Zellmer, píše Automobilwoche

Českou automobilku Škoda Auto od 1. července povede současný šéf prodeje značky Volkswagen (VW) Klaus Zellmer. Předtím působil přes dvacet let u automobilky Porsche. Ve funkci předsedy představenstva Škody Auto nahradí Thomase Schäfera. S odvoláním na své zdroje to uvedl německý magazín Automobilwoche. Schäfer od začátku dubna převzal provozní řízení značky VW, zároveň ale do konce června povede i Škodu Auto.
1. 4. 2022Aktualizováno1. 4. 2022|

Šéf Škody Auto Thomas Schäfer převezme VW

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer nově povede VW, která je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Kdo Schäfera v českém podniku nahradí, německá automobilka nesdělila. Dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně. Změny dozorčí rada vysvětlila nezbytností zefektivnit chod společnosti tak, aby byla připravena na výzvy nadcházejících let, což je především elektrifikace aut a digitalizace.
9. 12. 2021Aktualizováno9. 12. 2021|

Dodavatelé už opět fungují, podnik krizi překoná, říká šéf Škody Auto

Jako o souhře katastrof mluví předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer o pandemii a nedostatku čipů, která například v říjnu zastavila výrobu v automobilce na čtrnáct dnů. Schäfer, který je také vrcholným manažerem v koncernu Volkswagen, pod který Škoda patří, ale věří, že se situace brzy zlepší. Uvedl to v pořadu Byznys ČT24.
4. 11. 2021|

Kvůli nedostatku čipů Škoda Auto letos vyrobí o sto tisíc vozů méně

Automobilka Škoda Auto v letošním roce kvůli chybějícím čipům nedokáže vyrobit sto tisíc vozů. Uvedl to podle agentury DPA šéf podniku Thomas Schäfer v rozhovoru s německým listem Augsburger Allgemeine. V loňském roce Škoda Auto vyrobila zhruba 940 tisíc vozů, upozornila DPA.
11. 9. 2021|

Škoda Auto chce v příštích pěti letech investovat 2,5 miliardy eur

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce v příštích pěti letech investovat zhruba 2,5 miliardy eur (asi 65,5 miliardy korun). Firmě loni klesl čistý zisk o 52 procent na 15,2 miliardy korun, provozní se snížil na zhruba 19,8 miliardy korun. Jde o mírně upravený výsledek proti údaji, který zveřejnil minulý týden mateřský koncern VW. Za poklesem stojí opatření související s pandemií koronaviru. Investice bez vývojových nákladů se snížily o 35,8 procenta na 850 milionů eur, což je asi 22,3 miliardy korun, oznámila firma.
24. 3. 2021Aktualizováno24. 3. 2021|

O osudu Kodiaqu a Superbu se zřejmě rozhodne do konce měsíce, uvedl šéf Škody Schäfer

Škoda Auto chce příští rok představit novou Fabii i plně elektrizovaný vůz na platformě enyaq, uvedl předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer v exkluzivním rozhovoru pro Byznys ČT24 přesně po 100 dnech ve funkci. Šlo o jeho první rozhovor pro média od nástupu v Česku počátkem srpna. Zároveň řekl, že o tom, kde se bude vyrábět Kodiaq a Superb, by se mohlo rozhodnout do konce tohoto měsíce.
6. 11. 2020|

Šéf Škody Auto se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní, a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopisu zaměstnancům.
10. 8. 2020|
Události komentáře

Škoda nikdy nebude levné auto, musí odpovídat konkurenci, říká Kulhánek. Superb i Kodiaq podle něj mají zůstat

Novým předsedou představenstva Škody Auto se stal tento týden Thomas Schäfer, dřívější generální ředitel jihoafrického zastoupení Volkswagenu. Analytici očekávají, že nový šéf zřejmě pozmění směřování k levnějším třídám vozů. „Škoda nikdy nebude levné auto,“ říká k tomu bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek s tím, že automobilka musí ve své třídě cenově odpovídat konkurenci. Modely Suberb i Kodiaq by měly ve Škodě zůstat, uvedl v pořadu Události, komentáře.
7. 8. 2020|

Thomas Schäfer se stal šéfem Škody Auto s okamžitou platností

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto se stal s okamžitou platností Thomas Schäfer, dřívější generální ředitel jihoafrického zastoupení Volkswagenu. Schäferovo zvolení společnost Škoda Auto oficiálně potvrdila. Funkce  se Schäfer ujímá už v pondělí. Analytici očekávají, že nový šéf zřejmě pozmění směřování automobilky směrem k levnějším třídám vozů, a předpokládají i úsporná opatření.
3. 8. 2020Aktualizováno3. 8. 2020|
Načítání...