Most přes Novomlýnské nádrže na jihu Moravy se začne opravovat v březnu. Ředitelství silnic a dálnic už vybralo firmu, která stavbu a přilehlé silnice zrekonstruuje. Náklady se ale vyšplhají do stovek milionů korun. Důležitá dopravní tepna spojující Moravu s Rakouskem bude devět měsíců zavřená. Zkomplikuje to třeba cesty na letní dovolenou do Chorvatska. Hotovo by mělo být v listopadu.
V březnu začne oprava mostu přes Nové Mlýny. Frekventovaná silnice se zavře do listopadu
Most je na silnici I/52 vedoucí z Mikulova na Brno. V minulosti se ukázalo, že je v horším stavu, než se předpokládalo. Proto ho silničáři loni uzavřeli a nasunuli na něj jako provizorium most za 21 milionů, který bude fungovat do doby, než bude hotov nový most.
Jenomže po něm mohou jezdit auta pouze 20kilometrovou rychlostí a řada řidičů tuto rychlost překračovala. ŘSD proto v místě spustilo úsekové měření, jehož cílem je zamezit výraznějšímu poškození náhradního mostu.
Stavba nové konstrukce začne příští rok v březnu a náklady se vyšplhají asi na 350 milionů korun. Vedle samotného mostu jsou v projektu zahrnuty úpravy krajských silnic v okolí, které budou sloužit po dobu výstavby nového mostu jako objízdná trasa. Jen tyto práce budou stát skoro 100 milionů korun.
V létě tuto trasu využívají tisíce řidičů mířících k moři
Asi 30 milionů pak bude stát lávka na mostě, na níž vznikne cyklostezka. Náklady na ni uhradí Jihomoravský kraj. Postupně plánuje na lávku navázat další cyklostezky v délce zhruba tří kilometrů, které povedou podél silnice I/52, uvedl hejtmanův náměstek Petr Hýbler (ANO).
Firma, která opraví most, už teď dokumentuje stav budov, silnic nebo kanalizací. Stavební práce se pak naplno rozjedou v březnu. Dalších devět měsíců budou muset řidiči jezdit po objízdných trasách – včetně letních prázdnin. Jde přitom o jednu z hlavních tras, kterou nejen tuzemští šoféři využívají pro cestu na jih – do hor nebo k moři.
Obce podél objízdných tras se proto chystají na nápor tisíců aut a poničený majetek. Týká se to třeba Dolních Dunajovic. Starosta Vít Záboj přitom upozorňuje, že je v obci řada budov, které nejsou stavěné na takovou intenzitu dopravy. Na tamní křižovatce se navíc nevyhnou dva protijedoucí kamiony.