„Naši cestující si stěžují, že stále mnoho lidí nedodržuje úplný zákaz kouření na zastávkách, a proto budeme ve spolupráci se strážníky městské policie vyžadovat dodržování tohoto zákazu,“ řekl generální ředitel DPO Daniel Morys.
Asistenti přepravy jezdili nočními linkami i dříve, jenomže nepravidelně, pouze v rámci velkých nočních akcí. Naposledy je DPO nasadil v noci minulý týden v pátek, kdy dvanáct z nich kontrolovalo noční spoje mezi zastávkami Karolina, Stodolní a Křižíkova.

Asistenti přepravy míří do nočních spojů
Asistent přepravy není revizor
Službu asistentů přepravy zavedl dopravní podnik před více než dvěma lety. Od té doby zkontrolovali skoro dva miliony cestujících. „Asistenti přepravy jsou v Ostravě natolik oblíbenou službou, že se vedení DPO rozhodlo ještě více zintenzivnit jejich pohyb ve vozidlech MHD,“ doplnila mluvčí podniku Karolína Rycková.
Úkolem asistentů je pomáhat cestujícím a vykazovat z MHD například lidi bez platné jízdenky. Na rozdíl od revizorů však neudělují pokuty. V ostravských tramvajích, trolejbusech a autobusech mají působit preventivně. Při zavedení služby jezdila necelá desítka asistentů, dnes jich má podnik 59. Za nedodržování smluvních přepravních podmínek asistenti dosud vyloučili z přepravy 156 tisíc cestujících.
Dříve je kritizovali kvůli údajné diskriminaci, dnes je vnímají pozitivně
Dopravní podnik i ostravský magistrát kvůli zavedení služby čelili velké kritice, a dokonce i nařčení z rasismu a diskriminace. Většina cestujících ale práci asistentů přepravy hodnotí pozitivně. Podle průzkumu je zná a kladně vnímá osmdesát procent cestujících. Až na výjimky asistenti vždy jezdí se strážníky.
Dopravní podnik Ostrava v loňském roce přepravil téměř 98 milionů lidí, nejvíc za posledních sedm let. Ve srovnání s rokem 2017 činil nárůst zhruba sedm procent.