Stadion Na Lapači ve Vsetíně má opravený nový vstup, šatny pod tribunou i elektrorozvodny

Ve Vsetíně skončila další etapa oprav zimního stadionu Na Lapači. Úpravy za víc než šestnáct milionů korun se tentokrát týkaly především strany budovy u hlavního vstupu, kde jsou šatny, hygienické zázemí a kanceláře. Většinu nákladů hradilo město ze svého rozpočtu, dotací osm set tisíc korun přispěl Zlínský kraj.

Práce na čtvrté etapě oprav stadionu zahájili dělníci na začátku dubna. Stavbaři opravili šatny pod tribunou na sezení včetně hygienického zázemí, kancelář správce stadionu, místnosti ledařů, elektrorozvodny, dílny elektroúdržby a prostor hlavního vstupu. Postarali se i o úpravu prostoru prodeje vstupenek a hygienického zázemí pro veřejnost v přízemí i prvním patře.

„Součástí oprav se stala výměna veškerých inženýrských sítí, tedy elektrorozvodů, vody, kanalizace, vzduchotechniky a topení. Nový bude také nábytek,“ řekl místostarosta Vsetína Tomáš Pifka (STAN).

Stadion dostane také novou střechu a plášť

Práce na postupné opravě stadionu by podle vedení města měly pokračovat také v následujících letech. „Momentálně řešíme budoucí rekonstrukci střechy a pláště zimního stadionu,“ řekl starosta města Jiří Růžička (KDU-ČSL).

Stadion začal vznikat v roce 1962 jako přírodní ledová plocha. Od roku 1966 má chlazení, od roku 1985 je zastřešený. Sportoviště s kapacitou 5386 diváků využívá veřejnost i hokejový klub, který získal v letech 1995 až 2001 šest extraligových titulů a nyní působí ve druhé nejvyšší soutěži.

Město je vlastníkem stadionu od roku 2009 a nechává ho průběžně rekonstruovat. Stavbaři postupně opravili strojovnu chlazení, chladicí zařízení a vyměnili mantinely. Vyměněné jsou také střídačky nebo trestné lavice. Rekonstrukci má za sebou i osvětlení a ozvučení.

Od roku 2016 má sportoviště nový systém chlazení ledové plochy a dvě světelné tabule s časomírou. Rok poté následovala oprava šaten domácích na straně u náhonu, všech bufetů a části hygienického zázemí pod tribunou na stání i vybavení šaten.

2 minuty
Reportér Josef Kvasnička popisuje rekonstrukci stadionu
Zdroj: ČT24

Loni přišla na řadu oprava druhé části šaten pod tribunou na stání, dalšího sociálního zázemí, vybavení šaten nábytkem a nové zastřešení střídaček. „Jsme rádi, že stadion prošel úpravami. Všem se nám tu bude lépe pracovat, trénovat a hrát,“ uvedl jednatel klubu VHK ROBE Vsetín Daniel Tobola.

Přestavby se dočká i hokejový stadion ve Zlíně

Přestavbu zimního stadionu chystá i Zlín. Radnice společně s HC Berani Zlín, který halu vlastní, vypsala výběrové řízení na projektanta.

Soutěž je mezinárodní, do poloviny září se do ní mohou přihlásit projekční kanceláře z celé Evropské unie. Náklady na přestavbu stadionu, který neprošel důkladnější rekonstrukcí od 60. let, by neměly přesáhnout 435 milionů korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 12 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
včeraAktualizovánopřed 15 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 16 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 19 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 21 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 22 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
17. 12. 2025
Načítání...