Už žádná plecharéna. Olomouc chce novou multifunkční halu za miliardu

Více než miliardu korun by měla stát nová multifunkční hala pro různé sporty a kulturní akce, která má vyrůst místo chátrajícího zimního stadionu nedaleko olomouckého centra. Na finančně náročnou investici chce radnice získat dotaci od státu i Olomouckého kraje. Současný olomoucký stadion loni oslavil sedmdesáté narozeniny a mezi fanoušky má nelichotivou přezdívku plecharéna.

Zimní stadion byl v Olomouci otevřen v roce 1948 a už je značně zastaralý. Radní tento týden dali primátorovi za úkol ustavit pracovní skupinu a předložit harmonogram pro vznik nové víceúčelové haly.

Při stavbě multifunkční haly bude podle Žbánka využita většina původní konstrukce zimního stadionu. Plánovaná hala už podle něj figuruje na seznamu projektů zařazených do Národního investičního plánu. 

Hala by měla vzniknout v Hynaisově ulici místo stávajícího zimního stadionu a zcela využít scelené území pozemků. Budoucí návrh počítá i se vznikem nové malé haly a parkovacím domem.
Mirek Žbánek
olomoucký primátor

Radnice oprášila projekt z roku 2012 z dílny architekta Roberta Štefky, který počítá se zachováním nynějšího rozsahu ledové plochy i tribun. Hlavní vstup dvoranou by byl na úrovni prvního patra nové haly.  

Základní investice by podle odhadů měly přesáhnout miliardu korun. K tomu je navíc třeba ještě přičíst náklady na vnitřní vybavení haly. Součástí projektu je podle Žbánka i nákladná rekonstrukce kanalizace, která je v této části Olomouce místy v havarijním stavu.

Stav zimního stadionu je podle primátora tristní, město se zásadní rekonstrukci nevyhne

Termín stavby multifunkční haly se podle Žbánka bude odvíjet od toho, jak se podaří městu zajistit financování. Finanční možnosti města i kraje jsou totiž kvůli dluhům z předchozích let omezené. „Nicméně stav zimního stadionu je už tak tristní, že nám stejně nezbude nic jiného, než se do nějaké poměrně rozsáhlé rekonstrukce tohoto objektu pustit a řešit financování,“ řekl Žbánek.

Způsob financování stavby multifunkční haly bude součástí připravovaného investičního záměru, který primátor nedávno představil premiérovi Andreji Babišovi (ANO). „Podmínkou uskutečnění projektu je vícezdrojové financování. Aktuálně proto diskutujeme nad podobou finanční účasti státu, města a kraje,“ upozornil Žbánek. Město chce mít letos hotovou projektovou dokumentaci a stavební povolení.

Nová hala by kromě ledního hokeje mohla sloužit i pro jiné sporty. Město chce o vyžití haly jednat i s vedením Univerzity Palackého. Odehrávat se tam budou moci také koncerty a různé společenské akce.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 51 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...