První den historicky největší vlakové výluky v Brně nijak výrazně nezkomplikoval dopravu. Cestující ale úplně spokojeni nebyli. Lidé si tak na dolním nádraží, kde končí nebo jím projíždí většina mezinárodních rychlíků mezi Prahou, Vídni a Budapeští, stěžují na malý přístřešek, nedostatek sociálních zařízení a pokladen.
Milionové investice nepomohly. Při velké vlakové výluce v Brně si lidé stěžují na podmínky na nádražích
Kvůli opravám čtvrtého nástupiště a jednoho z viaduktů tři měsíce nemůže projet přes brněnské hlavní nádraží zhruba 300 vlaků denně, což se dotkne až 25 tisíc lidí.
A přes milionové investice lidem především na dolním nádraží, které sloužilo nákladní dopravě, chybí doprovodné služby.
Chybí nám služby, stěžují si lidé
Cestující na nádraží, které je nejblíže centru, mají k dizpozici pouze jeden přístřešek, jednu pokladnu a tři toalety.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se brání tím, že do nádraží i přes chybějící služby investovala miliony. „Úprava stála dvanáct milionů korun. A čekáme, že budeme muset vybudovat další, třetí nástupiště,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní se správa snaží komfort zvětšovat, přesto lidé musí počítat s tím, že jde o provizorium.
Na dalším nádraží v Brně-Židenicích zase chybí bezbariérový přístup. Lidé tak musí překonat 30 schodů, jiná cesta k nástupišti nevede. „Je to nepříjemné tahat kočár,“ řekla Jana Blahůšková.
Investice se už nevyplatí
Podle mluvčí ŠŽDC Šubové by ale zajištění bezbariérového přístupu bylo nákladné. „Znamenalo by to vybudování tří výtahů, což je milionová investice. To by bylo nerentabilní a neekonomické s ohledem na budoucnost,“ řekla Šubová.
Lidé jsou naopak spokojeni s prací informátorů, s mírným zpožděním jezdí i kyvadlová doprava do centra města.
Současné práce na železnici v Brně nejsou poslední. Brno čekají v příštích dvou letech dlouhodobé opravy vlakových mostů a výhybek za 2,5 miliardy.