Spory kolem „Blanky 2“: Radní o pokračování městského okruhu nakonec nejednali

Vedení Prahy nakonec neprojednávalo trasu budoucího vnitřního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. Radní dokument z jednání stáhli kvůli sporům v koalici. ANO a ČSSD prosazují trasu s několika tunely z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Proti se ale staví Trojkoalice, která prosazuje levnější variantu. Materiál projednají ještě během úterý na společné koaliční schůzce.

„Zástupci Trojkoalice využili práva veta vycházející z koaliční smlouvy a nechali bod stáhnout. Ostatní strany jej byly připraveny schválit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Délka dostavby trasy, kterou v pondělí představily ANO a ČSSD, má být 10,25 kilometru. Bude se skládat ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde budou dva tunely. Druhý úsek je mezi Balabenkou a Štěrboholskou a také na něm bude jeden tunel. Třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam bude tunel měřit 865 metrů.

Trojkoalice ale už v pondělí uvedla, že chce rozpracovat ještě druhou variantu a namísto vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Podle předsedy klubu zastupitelů opoziční TOP 09 Václava Novotného ukazuje nejednotnost na rozkol v koalici. „Nejsou schopni se domluvit ani na pro Prahu nejzásadnějších věcech,“ kritizoval. TOP 09 v souvislosti s dostavbou okruhu nepřijala usnesení, ale převažuje názor pro dostavbu okruhu podle varianty, kterou prosazuje ANO a ČSSD. „Dokud to nepřijde na program jednání zastupitelstva, tak je vlastně jedno, co my si myslíme. A do zastupitelstva to přijde, až se koalice dohodne. A oni nevypadají, že by se na něčem dohodli,“ řekl Novotný. 

obrázek
Zdroj: ČT24

Městský, nebo vnitřní okruh staví hlavní město ze svých peněz, ten vnější pak platí stát. Vnitřní okruh funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a dále Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města pak končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat už v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.