Královédvorští by v budoucnu mohli mít snazší cestu k vlaku. Přestože město leží při železniční trati mezi Libercem a Hradcem Králové, osobní vlaky přímo do města nikdy nezajížděly. Ze současné stanice je to do centra zhruba čtyři kilometry chůze. Současné plány počítají s tím, že by se vlaky dostaly blíž.
Dvůr Králové zkouší přivést osobní vlaky do centra. V historii je to čtvrtý pokus
Od 19. století jde už o čtvrtý pokus tohoto druhu přivést osobní vlakovou dopravu do centra Dvora Králové nad Labem. Město sice historické nádraží má, ale nachází se daleko za městem, odkud je to několik kilometrů do centra.
K protažení spojení by se využila zhruba tři a půl kilometru dlouhá vlečka z 50. let, která se napojuje na trať mezi Libercem a Hradcem Králové a po které jezdí jen nákladní vlaky do teplárny. Královédvorští zastupitelé si tuto variantu sami vyzkoušeli ve zvláštním vlaku s dopravními experty.
Zásadní úpravy tratě netřeba
„Co se týče konstrukce kolejiště, tak tam žádné zásadní úpravy nebudou muset být,“ poznamenal železniční odborník Jiří Martínek. Přímé spoje by se z koridoru z Pardubic dostaly až do města do 51 minut. Podle senátora Petra Bratského (ODS) by to bylo dobré napojení na krajská města i pro lidi, kteří dojíždějí za prací.
„Navíc nemáme ve vlastnictví autobusové nádraží, takže i vybudování společného terminálu v místě, kam dnes vedou koleje, do centra města, by nám prakticky vyřešilo dva problémy v jednom,“ dodal starosta města Jan Jarolím /nestr. za ANO/.
Změnu by využili také turisté. Jen do dvorské zoo jezdí půl milionu lidí ročně hlavně auty a autobusy. Město ale směruje turisty na vlak.
Projektanti na projektu pracují a úřady, které mají do záměru nasměrovat vlaky do centra co mluvit, mu podle starosty až nečekaně vstřícně dávají zelenou.