Místo starého železničního překladiště, kde přebývali bezdomovci a běhali potkani a psi, vznikl v Třebíči nový dopravní terminál za 140 milionů korun. Má nové lavičky, chodníky a přístřešky. Obyvatelé Třebíče na konci května, kdy ho otvírali, nešetřili chválou.
Jenže teď, po dvou měsících, už vidí nedostatky. Na nový terminál totiž smí zajíždět jen linka MHD č. 1, a to obyvatelům nestačí. Říkají, že by tam měly jezdit všechny autobusy městské hromadné dopravy. Pak by prý nechali auta doma a cestovali by veřejnou dopravou.
Podobně to vidí i vedení města. Místostarosta Pavel Pacal konstatoval, že za dobu předčasného užívání od začátku června se ukázalo, že by si investice do terminálu zasloužila větší využití. „Zájem lidí o spojení vlakové a autobusové dopravy je daleko vyšší, než jsme předpokládali,“ uvedl Pavel Pacal.
Hygienici povolili 90 autobusů denně, město jich ale chce 200
Hygiena ale už v projektu schválila, že na autobusové nádraží může zajíždět od 06:00 do 22:00 hodin jen 90 autobusových spojů - linkových i městské hromadné dopravy. Radní chtějí změnu. Představa vedení města je zhruba 200 spojů denně.
Podle Pavla Pacala je cílem města, aby na terminál jezdily autobusy nejen v časovém rozmezí od 06:00 do 22:00 hodin. „Máme zájem i o spoje mezi 05:00 – 06:00 hodinou, což je pro hygienu noční provoz,“ konstatoval Pavel Pacal.
Neúspěch si radní nepřipouštějí i kvůli tomu, že místo dlažebních kostek teď autobusy jezdí po tišším povrchu silnice. Pavel Pacal k tomu dodává, že v době, kdy se projekt připravoval, se nedalo přesně odhadovat, jaký hluk budou autobusy způsobovat po změně povrchu vozovky.
Nový dopravní terminál v Třebíči
- 9 stanovišť pro autobusy
- 113 nových parkovacích stání
- stojany pro kola
- bezbariérové nástupiště
Hygienici teď budou na různých místech a v různých časech v Třebíči měřit, jestli autobusy nepřekračují zákonem stanovené limity hluku. Teprve pak, zřejmě na podzim, bude jasné, jestli spojů MHD přibyde.
