S výstavbou kolektorů Praha začala v 70. letech minulého století, hlavním důvodem byla snaha zbavit se rozkopaných ulic při haváriích a pokládce inženýrských sítí. Dnes vede pod zemí 90 kilometrů tunelů s kabely a potrubím všeho druhu. Stavební firmy právě dokončily úsek z Karlova na Václavské náměstí, další fází bude rekonstrukce Hlávkova mostu. Veškeré inženýrské sítě v nosné konstrukci mostu budou nově uloženy v kolektoru pod Vltavou.
V rámci zpřístupnění technických zajímavostí nabídne vedení města od prosince čtyři trasy kolektorů pod Senovážným a Karlovým náměstím turistům. Odborníci na bezpečnost se ale domnívají, že v době, kdy se z obav před možným teroristickým útokem řada budov co nejvíce izoluje, není vhodné kolektory, v nichž se nachází strategická zásobovací síť, otevírat lidem.
Procházky v podzemí jsou určeny pro maximálně 16členné skupiny. Vstupenka bude stát přibližně 200 korun a místa bude možné rezervovat od příštího týdne.