„V územním plánu je sice jižní obchvat, který ale nepodchycuje žádný významný nebo silně zatížený dopravní tah. Starosta Domažlic přišel s výborným návrhem na severní obchvat,“ uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Nová komunikace by se napojila na velmi frekventovanou silnici druhé třídy 193 mezi Domažlicemi a Horšovským Týnem, kde jezdí asi 5000 vozidel denně na Kdyňsko, Domažlice a Všeruby u hranic.
„Tuto krajskou silnici opravíme, protože je úzká a jen pro vozy do 7,5 tuny,“ uvedl radní. Na ni by se poblíž Smolovského rybníka na východním okraji Domažlic napojil nový obchvat, který by nejprve musel mostem překlenout železnici a údolí řeky Zubřiny. Obchvat by vyústil na novém kruhovém objezdu severně nad Petrovicemi ve směru na státní hranici, na Folmavu, i na druhou stranu na Plzeň.
Obchvat by byl pokračováním silně zatížené takzvané Chodské dálnice I/22 z Klatov do Domažlic, kde jezdí v průměru 8000 automobilů denně. Jeho studii už zadalo město, stejně jako studii opravy silnice II/193 (Horšovský Týn - Domažlice), doplnil Jaroš.