„Rozšířili jsme to na celý koncern Ifa, takže jsou tady letos k vidění Wartburgy, Barkasy. Dokonce tady máme už i Ifu F9, předchůdce Wartburga, má ještě dřevěnou konstrukci, což už se dneska nevidí,” pochvaluje si sraz pořadatel Jan Kosejk. Také účastníci mají z unikátních aut radost. „Tahle auta už jen tak nejezdí po silnici, většinou je mají lidi doma ve sbírkách a činčaj si je,” usmívá se Iveta Slavíková.
Jsou to blázni, říká pořadatel Kosejk. Do úprav svých trabantů dávají mnohdy i stovky tisíc korun. Výsledek pak ale stojí za to. „Trabant je vášeň a hlavně koníček. A pokud vás to baví, tak pomalu vás to někdy baví víc než manželství,” varuje účastník srazu Milan Fejk. Hromada třesoucího se bakelitu, který smrdí, občas říkají o svých miláčcích majitelé trabantů. I přesto je obliba těchto aut velká. V republice jich je zhruba 35 tisíc.
