Třebíč zesiluje kontrolu zadávání reklam

Třebíč - Sportovní kluby v Třebíči si stěžují, že je město připravuje o reklamní partnery a tím pádem o peníze. Radnice totiž začala regulovat reklamu na sportovištích. Tvrdí, že tam bují šedá ekonomika, která město poškozuje. Radniční opozice však hovoří o šikaně a poukazuje na možný negativní dopad na úroveň sportu ve městě.

Chceme mít přehled o tom, co kdo sportovcům za reklamu dává. Nestrpíme žádné reklamy bez řádné smlouvy. Takovými slovy argumentují radní Třebíče, proč zavádějí kontrolu všech reklamních banerů na sportovištích města. „Vyskytují se tam reklamy bez protiplnění, tudíž se neobjeví ani v účetnictví. Já se ptám, kde se to objeví,“ naznačuje jádro problému starosta Třebíče Ivo Uher. „Já se obávám, že můžeme přijít o významnou část našich partnerů, kteří nebudou chtít podstupovat onu nesmyslnou a zdlouhavou byrokracii,“ poukazuje na možné problémy předseda SK Horácká Slavia Třebíč Daneš Burket. „Smlouvy o umístění reklam jsou z velké části propadlé nebo neplatné. Nájemci sportovních zařízení postupují v případě vyvěšování reklam nejednotně,“ uvádí mluvčí třebíčské radnice Irena Syrová.

Tvrzení o bujení šedé ekonomiky ve sportu hraničí podle představitelů klubů s poškozováním jejich dobrého jména. Za nesmyslným opatřením stojí podle nich naopak nesmiřitelnost radních s některými podnikateli. Jako první totiž ze zimního stadionu musela zmizet reklama Horáckých novin, které často kritizují městskou radu. „Sdělovací prostředky a sportovci se navzájem potřebují a bylo by pro oba dobré, aby smlouva byla schválena,“ říká ředitel Horáckých novin František Ryneš. „Pokud to bude smlouva, která bude mít pozitivní dopad pro Horáckou Slavii, tak v tom nevidím problém,“ naznačuje starosta Uher.

Opoziční politici i někteří starostovi straničtí kolegové říkají, že městu nepřísluší omezovat to, co si nasmlouvají kluby. Schvalování reklam podle nich pouze zbytečně zaměstná úředníky. „Nevím, kdy tohle všechno chtějí zvládat tak, aby se mohli věnovat své hlavní činnosti a to je rozvoj města Třebíč,“ zamýšlí se zastupitel Pavel Pacal.

Podobné opatření týkající se reklamy, které teď začalo platit na sportovištích, by radnice ráda uplatnila také v případě městských kulturních zařízení.