Podle ředitele Celního úřadu Cheb Romana Šťovíčka byly celkově zajištěny dvě zásilky parfémů o objemu 13 tisíc kusů. Škoda majitelů ochranných práv se přitom pohybovala kolem 12,5 milionu korun. Parfémy byly označeny tak, aby se dovozci mohli pokusit o smlouvání, že se o padělky nejedná. Namísto Hugo Boss bylo na krabičce například napsáno Hogo Boos. Chanel pak byl přejmenován na Chamele apod.
„Je zcela evidetní záměr změnit jedno písmenku z důvodu toho, aby byla ochranná známka podobná té známé nebo velmi známé ochranné známce a aby si zákazník lehce zaměnil výrobky takto označené,“ uvádí advokátka Magdalena Hrdličková.

Reportáž Zdeňka Soukupa
Celníci upozorňují, že napodobeniny parfémů a toaletních vod jsou zdařilé a mohou snadno oklamat konečného zákazníka. Pro něj by mělo být varováním už to, že se objevují v neznačkových prodejnách. „Evidentním výrobcem jsou čínské firmy a dovozcem jsou ve všech případech české firmy,“ dodal Šťovíček.
