„Nejžhavějšími kandidáty jsou Praha 3 - oblast Jarova, Praha 5 - oblast Smíchova a Praha 6 - oblast Dejvic a okolí Hradčanské. Teď je na nich, aby jednaly s odborem dopravy,“ podotkl Březina. Jde především o oblasti v centru města. Od okamžiku, kdy rada o zavedení zón rozhodne, potrvá podle náměstka realizace zhruba rok. „V těchto městských částech budou zóny zavedeny s velkou pravděpodobností na konci příštího roku,“ doplnil předseda výboru dopravy pražského zastupitelstva Petr Hána.
Starostové vytipují místa, kde jsou s parkováním problémy
Zvláště okrajové části metropole mají potíže s přeplněnými záchytnými parkovišti, které využívají především lidé ze středních Čech. Podle Blažka by nejlepším východiskem bylo zavedení smíšených zón, kde by přes den parkovali návštěvníci, v noci pak rezidenti s platnou parkovací kartou. Hlavní město připravuje také projekt placení parkovného pomocí SMS. V blízké době by jej podle Blažka měla projednat rada.
Současný systém parkovacích zón začal fungovat v části Prahy 1 v roce 1996. Parkování se v centru regulovalo ale už od 70. let minulého století. V roce 2007 se zóny rozšířily na levobřežní část Prahy 1 a do Prahy 2. V únoru a březnu 2008 se do systému připojil třetí a sedmý obvod. Do systému je začleněna také část území v Praze 16 a 22. Zóny placeného stání by na svém území chtěla zavést také Praha 6, uvažuje o nich také Praha 5, 8 a 10. Hlavní město s rozšiřováním zón dlouho nesouhlasilo, předchozí vedení chtělo nejdřív vypracovat komplexní analýzu provozu.
