Před více než rokem vtiskla bratislavská agentura Brnu za 600 tisíc korun novou identitu, našla pro město verbální priority a ověnčila ho sloganem Žít Brno. Hotové koncepce se ujali úředníci z magistrátu. Několik měsíců ji prý analyzovali a rozvíjeli.
Sousloví Žít Brno si v mezidobí žije vlastním životem. Díky skupině recesistů, kteří draze zaplacenou značku použili pro název svého portálu. „Vzniklo to jako pokus o parodii na nový radniční slogan, který je tu už s námi rok, nicméně magistrát neudělal nic, aby ho zpropagoval,“ říká spoluautor webových stránek Michal Kašpárek.

Rozhovor se spoluautorem stránek Michalem Kašpárkem
Kampaň mladých nadšenců provází jedna mystifikace za druhou: falešné tiskové zprávy, na první dojem věrohodné články a neotřelé projekty. Brněnská radnice dokonce přistoupila k tomu, že tiskové zprávy opatřuje digitálním podpisem, aby bylo jasné, které informace jsou ty skutečně radniční. Primátor Onderka, který stejné oficiální zprávy posílá ze soukromé adresy, musí vysvětlovat, že i jeho zprávy jsou myšleny zcela vážně.
Magistrát se od webových stránek distancuje
„Adresa Zitbrno.cz nepatří magistrátu. Neviděl jsem ji a myslím, že bez toho dokážu žít,“ říká mluvčí magistrátu Pavel Žára. Naopak primátorovi samotnému zřejmě recese na účet vedení města zase tolik nevadí: „Brno si ze sebe vždycky umělo udělat legraci. Já říkám, jen houšť,“ usmívá se Roman Onderka.