Nezaměstnanost v Železném Brodě klesla z 16 na deset procent, teď se ale starosta o práci pro lidi bojí. „Je to vykoupeno tím, že lidé nacházejí práci mimo Železný Brod, především na Turnovsku, a za prací dojíždějí,“ vysvětluje starosta Železného Brodu André Jakubička. Ze Železného Brodu jezdí lidé za prací i do středních Čech. Většina rychlíků ale jezdí jenom z Turnova do Prahy, a cestujícím z hor tak chybí spojení, hlavně ranní vlaky.

Reportáž Milana Brunclíka
Koordinátor dopravy v Libereckém kraji zatím doporučuje používat autobusy nebo rychlíky na trati Pardubice–Liberec, které jezdí v dvouhodinových intervalech. Lidi ale musí přesedat. „Ten objem peněz je konstantní, respektive se bude spíše snižovat. Kraj dává na drážní obslužnost 350 milionů a přes to jít nemůžeme,“ tvrdí ředitel Korid LK Jiří Hruboň. Místo rychlíků by mohly podle názoru města jezdit alespoň osobní vlaky, ke změně ale může dojít nejdříve během léta příštího roku.