Parkoviště P+R u nové trati metra nakonec bude

Praha – U vznikající stanice metra v pražském Veleslavíně bude záchytné parkoviště systém P+R. Primátorský náměstek pro dopravu Josef Nosek oznámil, že se město rozhodlo přepracovat původní projekt, který nepočítal s výstavbou žádného takového parkoviště v celém novém úseku trasy A z Dejvické do Motola. Hrozilo proto, že lidé ze středních Čech, kteří do Prahy dojíždějí autem a záchytná parkoviště využívají, budou novou trať metra ignorovat a dají přednost cestě autem až do centra.

„Přepracováváme projekt tak, abychom mohli i s minimálními náklady parkoviště vybudovat. Pokud se nám podaří vyřešit pohyb autobusů u stanice, mohlo by na Veleslavíně vzniknout až 200 parkovacích míst,“ řekl náměstek Nosek. Doplnění parkoviště P+R do projektu ovšem zřejmě bude vyžadovat omezení jinde. Podle Noska existuje varianta, že by na Veleslavíně nevzniklo odstavné parkoviště pro autobusy, které by se tak musely jezdit otáčet buď do Vokovic, nebo na letiště.

V prvních plánech veleslavínského dopravního terminálu, který má vzniknout u dnešního nádraží, se vyskytoval několikapodlažní objekt s autobusovými stanovišti i parkovištěm pro 600 aut. Potom ale pražský magistrát zjistil, že nemá potřebnou miliardu korun, a tak své stavitelské ambice pro Veleslavín omezil. Protože se však se záchytným parkovištěm nepočítá ani nikde jinde, hrozilo, že dojíždějící řidiči ze Slánska nebo Kladenska nebudou mít kde zaparkovat. Nejbližší parkoviště P+R jsou na Zličíně a v Nových Butovicích, ta jsou ale už dnes přetížena. Kdyby byli řidiči nuceni jezdit parkovat až do centra, pozbylo by nové metro část svého smyslu.

Na území metropole je sedmnáct parkovišť P+R s kapacitou zhruba 2 900 míst. Řidičům jsou k dispozici například u stanic metra v Letňanech, na Ládví, Opatově nebo Skalce a také u nádraží v Běchovicích či Radotíně.

Vydáno pod