Přes dvě hodiny nefungovala ráno síť O2

Brno - Přes dvě hodiny nefungovala ráno na Moravě síť mobilního operátora O2. Výpadek způsobila technická závada na ústředně v Brně, ke které je připojená většina jeho zákazníků na Moravě. Řada lidí se tak nemohla dovolat ani na tísňovou linku 155. Teď už síť funguje bez omezení.

Kolem osmé hodiny ranní přestaly fungovat mobilní telefony tisíců klientů Telefóniky O2 z Moravy a částečně i Slezka. Na vině byla závada na ústředně mobilního operátora. „Šlo o čistě technickou závadu, byť je ústředna velmi moderní, je to jedna z posledních ústředen, které jsme modernizovali,“ vysvětlil mluvčí společnosti Hany Farghali. Krátce po desáté hodině se operátorovi povedlo síť opět plně zprovoznit, jeho zákazníci by tak už měli telefonovat bez omezení.

„Naše operátorky na to přišly nějak ve tři čtvrtě na sedm, že jim nefunguje spojení s posádkami, nebyli jsme schopni posílat datové přenosy do sanitních vozů,“ podotkla mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje Barbora Zuchová.

V určitou chvíli se nedalo dovolat na 155 ani na 112

Když se nejde dovolat na národní linky první pomoci, mají lidé volat 112. Rada, počítající se speciálním jištěním evropské tísňové linky, ale podle mluvčí jihomoravské záchranné služby dopoledne taky nefungovala stoprocentně. „Ti, co měli tohoto operátora, se v danou chvíli dovolat nemohli. A to nejenom na linku 155, ale i na linku 112. Takže pokud někdo v tu danou chvíli potřeboval pomoct, tak je možné, že v danou chvíli se na tísňovou linku nedovolal,“ dodala Zuchová.

Bez SIM karty by měl číslo 112 bez problémů vytočit každý telefon. Linka integrovaného záchranného systému posloužila naplno už letos v červnu.Tehdy vyřadila porucha na ústředně na několik hodin tísňové volání záchranářům na Ústecku a fungovala právě jenom linka 112.

Reportáž Terezy Kručinské (zdroj: ČT24)