Vedle modelových kolejišť v Brně a Žďáře nad Sázavou patří plzeňské k největším nekomerčním v ČR. Ani tisíce hodin detailní práce ale modeláře neodradí od dalších plánů. I když doplňků a detailů v krajině prý není nikdy dost a modeláři by na nich mohli pracovat ještě dlouho, v Plzni by rádi celý model dále rozšířili. „Rádi bychom ještě elektrifikovali dvoukolejnou trať a potom máme ideu, že bychom ještě vzadu kolejiště rozšířili do tvaru U a přidělali město a velké depo,“ prozradil Jiří Baudis z klubu.
Model představuje dvoukolejnou hlavní trať s vedlejší a lokální tratí. Na trati může divák rozeznat modely nádraží v Ústí nad Orlicí, modeláři ho jen pojmenovali Václavice. Na vedlejší trati je pak model nádraží Horažďovice a na lokální trati zas Hrádek u Sušice. Protože kolejiště znázorňuje takzvanou třetí epochu, tedy zhruba 50. až 80. léta 20. století, potkávají se na tratích parní, motorové i elektrické vlaky.
Na maketě najdete třeba i točnu v lokomotivním depu, novinový stánek, nebo dokonce autonehodu. Technická stránka modelu se z hlediska náročnosti vyrovná realitě. „Vlastně i to zabezpečovací zařízení odpovídá skutečnosti a je převedené do modelu,“ přiblížil člen klubu a strojvedoucí u ČD Miloš Opial.
Plzeňští modeláři letos slaví 55 let od založení klubu a jako každoročně otevřeli svou chloubu i pro veřejnost. Tisíce a tisíce hodin jejich práce mohou obdivovat malí i velcí milovníci železnic a železničních modelů v klubovně v ulici Karla Steinera ode dneška do 2. prosince ve všední dny od 15:30 do 18:30, o víkendech od 09:30 do 18:30.
