Ačkoli v Praze není dostatek kolejí a citelně chybějí některé zastávky, snaží se Ropid organizovat provoz městských a příměstských vlaků po vzoru německých systémů S-Bahn. Zatím nejlépe se jim to daří v tarifní integraci vlaků, ve kterých je možné používat stejné jízdenky jako v tramvajích a metru. Podle podzimního průzkumu Ropidu využívá jízdenky Pražské integrované dopravy namísto lístků samotného dopravce téměř 73 procent cestujících. „Při podzimním průzkumu jsme ve vlacích v Praze a okolí oslovili celkem přes 90 tisíc cestujících na území Prahy a 20 tisíc ve vnějších tarifních pásmech. Průzkum probíhal jak ve všední dny, tak o víkendu,“ přiblížil Petr Ježdík z Ropidu. Většina oslovených cestujících přitom měla předplatní jízdné, zhruba dvacetina si pro cestu vlakem zakoupila papírovou jízdenku.
Oproti minulému roku bylo podle průzkumu cestujících s integrovanými jízdenkami více, podle minulého průzkumu je využívalo 70 procent cestujících. Nejvíce jízdenek PID přibylo mezi lidmi, kteří do Prahy přijíždějí od Kolína a od Lysé nad Labem – zhruba o sedm resp. pět procent. Ve srovnání s rokem 2001 jsou potom „tramvajenky“ na příměstské železnici bezmála dvakrát běžnější, tehdy je využívalo 43 procent cestujících.
Ropid chce ale městskou a příměstskou železnici rozvíjet i jinak než pouze tarifní integrací. Mají vzniknout zastávky na Kačerově a v Podbabě, obě mají být hotovy do roku 2014. Pražský magistrát nedávno sdělil, že do roku 2020 by měla v Praze být plně funkční obdoba německých S-Bahn.