Vrtulníky, velká dopravní letadla nebo třeba známý práškovací Čmelák. To všechno už stačil od roku 1993 zrekonstruovat Karel Tarantík, kterého záliba v letounech přivedla až k založení rodinného muzea. Renovace letadel mu zabere stovky hodin.
V muzeu je možné najít i jednotlivé součásti, které teprve na renovaci čekají. Mnohdy najdou mezi nimi zakladatelé muzea i skutečné technické rarity. Třeba křídla z francouzského poválečného letadla MB 311. „Matice, kterou se přišroubuje křídlo k trupu. To nemá žádný letadlo, a to jich tady máme přes padesát,“ vysvětluje Tarantík.
Zatím nejnovějším exemplářem v rodinné sbírce je dopravní letadlo Ibis z Aero Vodochody, jehož prototyp poprvé vzlétl v roce 2000. Sériová výroba ale nebyla nikdy zahájena a nedokončené trupy letadel skončily právě ve Zruči.

- Airpark ve Zruči zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/50/4953/495250.jpg
- Airpark ve Zruči zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/50/4953/495251.jpg
- Airpark ve Zruči zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/50/4953/495252.jpg
- Airpark ve Zruči zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/50/4953/495253.jpg
I když je v prohlídkové části vystaveno asi padesát exponátů a dalších dvacet bude teprve renovováno, na vysněný model Karel Tarantík teprve čeká. Přeje si originální americký kousek z války.
Velkou část sbírky tvoří také pozemní vojenská technika. „Z těch vojenských opuštěných prostorů jsme získali pár kusů. Většinou ale byly v žalostném stavu,“ doplnil Tarantík.
U řady letadel zrenovovali Tarantíkovi i prostor pro cestující. V dopravním letadle pak vytvořili expozici leteckých modelů a návštěvníci si tady mohou prohlédnout i kabinu pilota. Nebo se mohou posadit přímo do kokpitu legendárního Migu 21 a bitevního vrtulníku MI 24.
