Přijetí úvěrového rámce schválilo v prosinci 2011 zastupitelstvo hlavního města. „Parametry úvěrové smlouvy jsou prakticky identické jako v předchozí úvěrové smlouvě,“ uvedl náměstek primátora Jiří Vávra (TOP 09). „Podmínky jsou velmi výhodné,“ doplnil. Dosud si město v rámci této smlouvy půjčilo od EIB 8,5 miliardy.
Dnešní krok zastupitelstva podle Vávry Prahu nezavazuje k tomu, že musí 2,5 miliardy z úvěru nutně vyčerpat. Samotné použití peněz by v budoucnu museli opět schválit radní i zastupitelé. Je ale velmi pravděpodobné, že Praha celou částku na dostavbu metra použije.
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola se odhadují na 22,5 miliardy korun. Dopravní podnik ale nedostane celou evropskou dotaci, kterou mohl na výstavbu získat. Ministerstvo dopravy mu přidělilo 7,4 miliardy korun, zbytek peněz bude muset Praha zaplatit z rozpočtu.
Trasa metra A momentálně končí v Dejvicích. Nově budovaný úsek je dlouhý asi šest kilometrů a jsou na něm čtyři nové stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Dokončení stavby se podle posledních informací zpozdí, přesune se z podzimu příštího roku na začátek roku 2015.