Stavební ruch je ode dneška třeba na křižovatce Prašný most nedaleko stanice metra Hradčanská a na výjezdu na Letné. Na místě byli vidět dělníci, kteří dělali přípravné práce. Kolem 8:00 na Prašném mostě sundávali zábrany z překližky, kterými byly od konce loňského roku zajištěny vjezdy do tunelu.
Důvodem sporů byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, podle radních ale hledala zákonnou cestu, jak je uhradit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné.
Ovšem před pár dny arbitři otevřeli k dokončení tunelu cestu. Rozhodli, že Praha musí zaplatit zhruba čtyři miliardy korun, mimo jiné za faktury z minulosti, s jejichž proplacením město kvůli možnému střetu se zákonem váhalo. Část dlužných peněz přišla v pondělí Metrostavu na účet. Stavební firmě soud uložil, aby dokončila práce do pěti měsíců. Soud zároveň konstatoval, že smlouvy platí.

Mluvčí Metrostavu: Naše firma dokončí práce v září
Mluvčí Metrostavu: Naše firma dokončí práce v září
Události
František Polák, mluvčí Metrostavu
„Blanka bude v září stavebně dokončena. Kdy ale tam začnou jezdit auta, nezáleží na firmě Metrostav. Ještě se musí dodělat technologická část a pak musí proběhnout komplexní zkoušky. My budeme hotovi v září.“
Otevře se Blanka autům opravdu už v září?
Podle předpokladů metropole bude tunel zprovozněn v září. Některé zdroje ale neoficiálně mluví o tom, že první auta Blankou projedou až na konci roku. Dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), si vyžádá 36 miliard korun. Původně měla stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011.