Na internetových satelitních mapách ještě je vidět starý Komenského most, ve skutečnosti ale již má Jaroměř jeho nástupce. Obyvatelé na něj netrpělivě čekali rok a půl – od chvíle, kdy původní most pro pěší a cyklisty z roku 1884 vzala velká voda. Cesta z jižní části města do centra se tak prodloužila o čtvrt hodiny.
Radnice nemohla začít se stavbou nového mostu ihned, neměla peníze. Zprvu pouze vybrala vhodný návrh, v soutěži zvítězil architekt Mirko Bauma. Na jeho návrhu se podíleli také David Baroš a Vladimír Janata, v jejichž představě most připomíná páteř. Nakonec město dostalo státní dotaci, výsledkem práce se mohli Jaroměřští potěšit dnes. „Nosná kontrukce měří 60 metrů a váží 30 tun,“ přiblížil statik Vladimír Janata. Po deváté hodině dopoledne začal jeřáb zvedat konstrukci z provizorního podstavce, v poledne most visel nad místní základní školou. V půl čtvrté odpoledne již byla konstrukce nového mostu na svém místě.
Umístění nosné konstrukce nového Komenského mostu ale ještě neznamená, že lidé snadno projdou do centra Jaroměře. Most ještě musí dostat zábradlí i rošty na chození, vybudovat se musejí nájezdy. Skutečnou spojnicí se tedy stavba nestane dříve než v únoru.
