Galerie: Vítězný návrh na novou vizuální identitu Národní galerie v Praze
Ředitel Národní galerie se o novou grafickou identitu pokoušel záhy po svém nástupu do galerie v roce 2014. Uváděl tehdy, že současné logo přestalo splňovat nároky moderního muzea výtvarného umění a je konzervativní a příliš historizující. Výběrové řízení před třemi lety ale skončilo neúspěšně, NG ho zrušila.
Až na druhý pokus našla „to pravé“ v návrhu Studia Najbrt. Logo s českým lvem tak zmizí – shodou okolností v roce stého výročí založení Československa – a nahradí ho nové, pouze písmenné. „Je to kompozice tří písmen, uprostřed nichž vzniká volný prostor, který symbolizuje obraz nebo i výstavní prostor a zároveň je to prostor pro vizuální, textovou informaci či pro videoanimaci,“ popsal logo grafik Aleš Najbrt.
Logo také odráží nové označení instituce, tedy Národní galerie Praha (místo Národní galerie v Praze), a s ním související zkratku: NGP. „Umožňuje prezentaci širokého spektra aktivit a umění od starověku po současnost,“ ohodnotila nové vizuální pojetí odborná porota. Společně se zástupci Národní galerie v ní zasedli grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil a ředitelka organizace Czechdesgin Jana Vinšová.
Studio Najbrt
… patří k vyhledávaným tuzemským grafickým studiím. Dlouhodobě spolupracuje s karlovarským festivalem nebo s Českou filharmonií, vytvořilo i nová loga pro několik českých měst či akademických institucí.
