Zmíněný Baronet si v životě vyzkoušel všechno. Téměř. Aby byl seznam kompletní, chybí mu vstoupit do svazku manželského a zahrát si v premiéře v Brněnském národním divadle bratří Mrštíků." Hra glosuje konzum a smutnou prázdnotu lidského života a zabývá se tím, co vše člověk může ještě zkonzumovat a kam to až může zajít.
S. d. Ch. zde neglosuje pouze vyprázdněnost soudobé kulturní produkce, ale i mimořádně aktuální otázky, týkající se hranic lidské existence a jejího ustrnutí mezi bytím a nebytím. Pod vrstvami hravých metafor a vtipů, nekompromisně mířících na adresu kanalizačního skandálu Benátek (a samozřejmě i Brna), se nachází hluboký existenciální otazník," přibližují hru divadelníci.
Herci na scénáři oceňují hlavně to, že i navzdory tématu, které se v určitých momentech zabývá zánikem maskulinity, i tím, jak se člověk transformuje po sezdání, pracuje s „krásnou češtinou“ a vyhýbá se přitom zastaralosti i sprostým slovům.
„Opravdu se jedná o první uvedení nejenom Duchovní smrti, ale i poprvé dramatického textu S. d. Ch. v rámci profesionálního divadla,“ uvádí režisérka inscenace Barbara Herzová.
