Kresťanská hudba 13. až 16. století v podání kvarteta Hilliard Ensemble ve spojení s jazzovým saxofonem Jana Garbarka je dokonalý příklad, jak originálně a s citem zbořit hudební hranice. Každý jejich nový projekt má velký ohlas jak u diváků, tak kritiky. V Praze představili nové album s arménskou, byzantskou a ruskou hudbou.
„Jan Garbarek je vyjimečný muzikant. Už ve chvíli kdy jsme se před lety potkali, to okamžitě hudebně sedlo. Má jedinečnou schopnost vcítit se do našeho zpívání, nesnaží se být dominantní, naopak, v tom správném okamžiku dokonale splyne s našimi hlasy,“ uvedl David James z Hilliard Ensemble.

Reportáž Jiřího Svobody
Deset koncertů festivalu Struny podzimu se neomezuje na jeden žánr, naopak nabídne netradiční hudební propojení. Přijede například houslistka Julia Fischerová, tenorista John Potter a čtyřnásobná držitelka Gramy Dianne Reevesová, ale i jazzman Brad Mehldau, který s operní zpěvačkou Anne Sofie von Otterovou nabídnou zajímavý hudební projekt.
„Brad Mehldau bude v první polovině plnit funkci klasického doprovázeče v klasickém romantickém repertoáru a v druhé části pak zazní jeho skladby Lenona Mc Cartneyho a dalších,“ informoval umělecký ředitel festivalu Marek Vrabec.
I jediný český zástupce přehlídky čellista Jiří Bárta se svým programem Reflexe se věrně drží tématu propojení hudebních žánrů. Míchá dohromady hudbu romantismu a dvacátého století.
