Recenze: Přízračné narozeniny Gang ala Basta

Jedenáct let je úctyhodná doba existence. To přece potřebuje oslavit! A jak jinak než tancem a dobrou muzikou? Pražská pětka Gang ala Basta vynesla své fanoušky v Paláci Akropolis do melancholických výšin, ale také do energických vln trip hop popu. A co je tahle parta vlastně zač? Gang ala Basta měli těžké prorazit. Ne snad, že by jejich muzikantské schopnosti stály za starou bačkoru, ale neustálé střídání zpěvaček jim znemožnilo dodat kapele stálou image, poznávací značku. Kapelou prošlo celkem šest zpěvacek, až ta sedmá nakonec zakotvila (doufejme) na trvalo. Čas utekl jako voda a na dveře už zaklepalo jedenácté výročí vzniku téhle pražské skupinky. Slavilo se vskutku důkladně…

A reperotár? Seskupení si prošlo především vlnou trip hopu, melancholičtějšími a uhrančivými melodiemi. Zatímco s poslední deskou „Life Is Pretty Much“ se ponořili spíše do veselejších tanečnějších linek. Jak sami říkají, s tímto albem nastává druhá etapa. Páteční večer byl průřezem jejich tvorby - od nejstarších písní po nejaktuálnější skladby.

Půl hodiny před začátkem hostil Palác Akropolis pouhou hrstku diváků a vidina důkladných oslav se lehce rozplývala. Ti, kteří navíc odložili své svršky do šatny, museli posléze v mrazivém sále litovat. Atmosféru tentokrát nerozehřála ani žádná předkapela. Možná sobecké, ale čas od času fanoušky potěší pouze show jejich interpreta, bez nepohodlného čekání a rozpačitého potlesku neznámé kapele. Absenci předskokanů ale nahradili pozdejší hosté, které si Gang ala Basta pozvali.

Poté, co se ozvaly první tóny elektrické kytary, se jako mávnutím proutku sál zaplnil. Charismatická zpěvačka Andrea Plíšková vkráčela suveréně na pódium jako vznešená lady. Během setu neohroženě popíjela v černých šatečkách pivo, čímž si podmanila přítomná mužská srdce. Očko sem, očko tam, zavrtění boků a celý sál na ní visel očima. Potvrdilo se, že frontmanka hravě zvládá funkci „obličeje kapely“.

Navíc to Andrea za mikrofonem zkrátka umí! Posluchač se nemusí obávat hlasového zakolísání, ani si nemusí zakrývat uši pod palbou falešných tónů. A když za bicími sedí Michal Pavlíček jr., je rytmická stránka pojištená beze zbytku. Zpestřením zvuku téhle pětice jsou dozajista klávesy, jež vytvářejí v kombinaci s kytarou barevné a rozmanité podkresy nezbytné pro přízračné skladby.

K vrcholům, večera patřila cover verze hitu „Breathe“ od populární skupiny The Prodigy. Slyšet ji v ženském podání, a dokonce oblečenou do triphopového kabátku se nepoštěstí každý den. Pak už jen na dobrou noc zamávat skákacím songem a opona padá. Účinkující se znaveně, ale šťastně pověsili na bar, kde dotáhli oslavy do konce.

• Gang ala Basta autor: Martin Hasil, zdroj: Martin Hasil http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2010/200978.jpg
  • Gang ala Basta autor: Martin Hasil, zdroj: Martin Hasil http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2010/200980.jpg