Novým šéfem pražského dopravního podniku je Witowski. Nahradil odvolaného Gillara

Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP) se stal bankéř Petr Witowski. Ve funkci nahradil Martina Gillara, kterého ve středu odvolala dozorčí rada. Novými členy představenstva byli navíc zvoleni Jan Šurovský a Filip Tulák. Agentuře ČTK to potvrdilo několik členů dozorčí rady.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 tisíc lidí. Od města dostává na provoz ročně více než 13 miliard korun. 

Witowski (48) má za sebou více než dvacetiletou kariéru v bankovnictví. Působil například v českých filiálkách ING Bank, ABN AMRO Bank, BAWAG Bank. Poté nastoupil do České spořitelny, kde byl přes 12 let  a zastával různé ředitelské pozice. Firemní bankovnictví řídil rovněž v bance Creditas. Od listopadu 2017 působil jako finanční konzultant.

Výzvy pražského dopravního podniku (zdroj: ČT24)

Gillar byl ve funkci od roku 2016

Gillar se stal ředitelem a předsedou představenstva podniku v první polovině roku 2016. Nahradil tehdy odvolaného ředitele Jaroslava Ďuriše. 

Nastoupil do DPP z České pošty v době primátorky Adriany Krnáčové (ANO), kdy na pražském magistrátu vládla koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice. Nyní má v 65členném zastupitelstvu většinu 39 hlasů koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu, primátorem je Zdeněk Hřib (Piráti). 

Martin Gillar
Zdroj: DPP

Pražský dopravní podnik by měl letos mít takzvaný přiměřený zisk 1,737 miliardy korun. Je to o něco více než loni. Provozní náklady by měly dosáhnout 15,44 miliardy.

Přiměřený zisk jsou peníze, které město jako vlastník nechává podniku při vyúčtování hospodaření na investice. Konečný výsledek hospodaření bude znám na začátku příštího roku. Loni hospodařil DPP se ziskem 1,9 miliardy korun. Vliv na hospodaření měly vyšší tržby a snížení provozních nákladů. Od hlavního města loni dostal na provoz 13,535 miliardy, což bylo meziročně o pět procent více.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek.

Tomáš Portlík (ODS) o dopravě v Praze (zdroj: ČT24)